המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
הזרקת חומצה היאלורונית

למה הזרקת חומצה היאלורונית היא בדיוק מה שאת צריכה עכשיו

שפתיים מלאות, עצמות לחיים גבוהות, אף סולד: אלה החלומות של נשים וגברים שמגיעים לקליניקות האסתטיקה וכיום אפשר להגשים אותם די בקלות, בעזרת חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid). אמנם היום כמעט ואין מי שלא יודע או יודעת מה זה חומצה היאלורונית, אבל האם ידעת שבמקור מדובר בחומצה שיש בעור באופן טבעי? החומצה היא המרכיב המרכזי ברקמות העור ובעיקר בנוזל המפרקים והיא תורמת לגמישות שלהם וללחות של העור כולו. לכן, בגילאים הצעירים, עד אמצע שנות העשרים וכל עוד הגוף מייצר את החומר בקצב מהיר יחסית, העור נראה מתוח, חלק וחיוני, כי הלחות הפנימית בתוכו גבוהה ומיוצרת באופן שוטף. עם השנים, קצב ייצור החומר פוחת מאוד ואז העור מתחיל להיות מעט רפוי, מופיעים קמטים ויכולת הריפוי של העור, למשל בצלקות, הופכת להיות פחות יעילה.

הזרקת חומצה היאלורונית – משנות התשעים ועד היום

מדענים אמריקניים גילו את כל זאת כבר באמצע שנות השלושים וקבעו במחקרים שלהם שלחומצה יש יכולת ייחודית לשמור על נפח העור, אבל עברו שנים רבות עד שהחומר אושר לשימוש בבני אדם. בתחילת שנות התשעים רופאות ורופאים החלו להשתמש בה כדי לרפא בעיות מפרקים ומצאו לה תפקיד חשוב גם בניתוחי עיניים ובפציעות שונות. לקראת סוף שנות התשעים הזרקת חומצה היאלורונית אושרה לשימוש באירופה ודי מהר כבשה את עולם האסתטיקה בסערה והגיעה, איך לא, גם לישראל. נשים וגברים אוהבים את החומר הזה כי הוא מצליח להביא לתוצאות מעולות שאותן אפשר לראות ימים או שבועות בודדים לאחר הטיפול והן מחזיקות מעמד כשנה.

דרך ארוכה עבר החומר עד שהפך לרכיב הפופולארי שאנחנו מכירים היום ומשמש לתהליך הזרקת חומצה היאלורונית. במקור היה מדובר בחומצה ממקור חי שהכילה אמנם כמויות גדולות של חלבון, אבל גרמה להרבה אלרגיות לבני האדם שהשתמשו בה. עם השנים חוקרים ומדענים הצליחו לנקות את החומצה בתהליכי המעבדה בשימוש בכימיקלים שונים עד שהצליחו להגיע לתרכובת שמוכרת כחומר מילוי נפחים.

אז איך הזרקת חומצה היאלורונית עובדת?

הזרקת חומצה היאלורונית מתאימה לכל חלקי הפנים, למשל לקמטים בצדי הפה והאף. אפשר לעצב איתה את השפתיים, את עצמות הלחיים וחלקים נוספים בפנים. החומצה מאפשרת גם להשיג אפקט של הרמת חלקים בפנים, למשל בגבות (בשילוב בוטוקס), למלא שקעים, לטשטש צלקות ולתקן אי סימטריה. רופא או רופאה בעלי ניסיון ומיומנות יוכלו לבצע אפילו פיסול פנים של ממש בעזרת החומצה.

כדי להבין איך זה קורה, חשוב להכיר את התכונה המרכזית של החומצה ההיאלורונית – יכולת ספיגת מים. החומצה יכולה לספוג פי 1,000 מים מהמשקל שלה ולכן כל רקמה שאליה מזריקים את החומצה יכולה לקבל נפח ולהתמלא. כאשר זה קורה, העור נראה מתוח יותר, חיוני יותר וחלק יותר. אבל וזה אבל חשוב מאוד – כל זה קורה כאשר מדובר בחומצה להזרקה לחלק האמצעי והעמוק של שכבות העור.

חומצה היאלורונית בקפסולות ותכשירי טיפוח

כיום אפשר להשיג גם תכשירים קוסמטיים שמתגאים בכך שהם מכילים חומצה היאלורונית ויש גם קפסולות לבליעה. את בוודאי שואלת את עצמך, האם תכשירים אלה יכולים להוות תחליף להזרקת חומצה היאלורונית? אז טוב ששאלת, כי יש לנו את התשובה בשבילך. אמנם התכשירים מכילים חומצה אבל לא באותו הרכב של החומר שמשמש להזרקה, פשוט מפני שאי אפשר להקטין את המולקולות מהן בנויה החומצה להזרקה ולמזער אותן כך שהן תהיינה מתאימות להרכב של קרם, טיפות סרום או קפסולות. לכן, היעילות של חומצה בתכשירים קוסמטיים ובקפסולות לבליעה היא פחות גבוהה משל החומרים בהזרקה. אבל, אם יש התלבטות בין תכשירים ללא חומצה לבין תכשירים עם חומצה, עדיף לבחור בתכשירים שמכילים חומצה כי גם כמות קטנטנה של החומר יכולה לספוג אחוזים גבוהים של מים, שכאמור משפר את הנפח של העור והמראה החיוני שלו. בנוסף, הזרקה של החומר היא תמיד לאיזור ספציפי אחד במטרה למלא את הקמט שבו או לפסל את המראה שלו ואילו מריחה של תכשירים יכולה לסייע למראה טוב יותר של איזורים שלמים (וגדולים) בפנים בעת ובעונה אחת. התוצאות של התכשירים תלויות בריכוזים של החומר.

לסיכום, אם את רוצה תוצאה טובה שנראית לעין תוך זמן קצר – אין ספק שהזרקת חומצה היאלורונית אפקטיבית הרבה יותר.

לפני שאת מחליטה, בואי להתייעץ עם אחת מהמומחיות שלנו

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך