המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
טיפול בצלקות אקנה

צלקות אקנה: אף פעם לא מאוחר לטפל

אם בגיל ההתבגרות או אחריו סבלתם מאקנה, אתם ודאי זוכרים את אי הנעימות שהייתה כרוכה במצב, את המבוכה להיראות בפומבי עם פנים מלאות בפצעונים ואת חוסר הביטחון העצמי שנלווה לסיטואציה כולה. אבל בעוד האקנה חלף, יכול להיות שהוא השאיר אחריו מזכרת: צלקות אקנה. אלה יכולות להיות צלקות שטחיות או עמוקות, רחבות או צרות, שנראות כמו חטטים או כמו פצע שלא הגליד, ואתם בוודאי רוצים להיפטר מהן.

איך נוצרות צלקות אקנה

בגיל הנעורים, ההורמונים משתוללים וביחד עם האהבות הראשונות שמתחילות, מופיעים אצל חלק מהנערים והנערות, פצעונים שנקראים גם "פצעי בגרות". הפעילות ההורמונלית המוגברת שמאפיינת את הגיל יוצרת הפרשת יתר בבלוטת החלב. במקרים מסוים ההפרשה הופכת לדלקת ובהמשך יופיע פצעון מוגלתי. זהו האקנה והוא יופיע בעיקר בכל איזור שיש לו הרבה בלוטות חלב: בעיקר בפנים אבל גם בגב ובישבן.

האקנה יכול להופיע שוב, על רקע הורמונלי, אצל נשים אחרי גיל ההתבגרות ואפילו בהריון. לפעמים, האקנה יופיע על רקע גנטי: אם לאחד ההורים יש אקנה, יתכן וגם הילד או הילדה יסבלו מהתופעה.

כאשר מופיעים הפצעונים חשוב לטפל בהם בעדינות ובתכשירים מסוימים שלא יפגעו במרקם העור הרגיש. ככל שהאקנה יהיה חמור יותר והטיפול לא נכון או לא מותאם, כך גובר הסיכוי שהוא ישאיר עקבות בצורת צלקות. הצלקות פוגעות במראה העור וככל שהן עמוקות יותר כך יהיה קשה יותר לטפל בהן ולהיפטר מהן. 

העור שלנו בנוי מכמה שכבות – השכבה העליונה, השכבה האמצעית שנקראת הדרמיס והשכבה העמוקה ביותר שנקראת האפידרמיס. כאשר יש דלקת ומופיעים הפצעים (שיכולים להיראות כפצעון מוגלתי) שכבת הדרמיס נפגעת. ככל שהפצע שטחי וקרוב יותר לשכבות העליונות, כך הוא ישאיר פחות סימנים לאחר שיירפא. 

ככל הדרמיס פגוע יותר והפצע עמוק יותר, כך נהרסות יותר רקמות עור בריאות ולעיתים, העור לא נרפא לגמרי ולמרות שהפצע חולף, הוא משאיר עקבות. ככל שהאקנה חמור יותר ונמשך תקופה ארוכה יותר, כך הצלקת תהיה עמוקה יותר.

צלקות אקנה אאוט

צלקות האקנה, כמו כל צלקת אחרת, הן אתגר. יכול להיות שבפרסומות מסוימות יבטיחו שאפשר להעלים אותן כליל ולפעמים אפילו בטיפול אחד או שניים. אבל האמת היא שזה לא נכון. אנחנו יודעות כמה את רוצה להיפטר מהצלקות, ולגמרי מבינות אותך. אבל אצלנו הכנות היא מעל לכל ולכן נבחר באמת. והאמת היא שלמרות שטובי המומחים שוקדים על פיתוחים רפואיים מתקדמים, כרגע לא קיימת אף דרך להעלמת צלקות אקנה לגמרי. 

אבל רגע, זה לא אומר שאי אפשר להשפיע על הצלקות, בוודאי שאפשר: בזכות פתרונות טכנולוגיים מבוססי מדע אפשר לטשטש את הצלקות ואת הכתמים ברמה טובה מאוד. ההצלחה תלויה על פי רוב בעומק הצלקת. ככל שהצלקת שטחית יותר – כך הטיפול יצליח לטשטש אותה והיא כמעט לא תיראה. 

חשוב! ככל שנטפל קרוב למועד הופעת הצלקת ובעיקר, כאשר הפצעון קיים ולקראת סיומו נתחיל כבר לטפל בו, כך הסיכוי שתישאר צלקת יפחת.

צלקות עמוקות מאוד ידרשו לפעמים שילוב של טיפולים, למשל טיפול טכנולוגי עם הזרקות, שמטפלים ברקמת העור המצולקת ומעודדים את התחדשות העור, עד שנשיג עור במראה אחיד וכמעט חלק לגמרי. 

העלמת וטשטוש צלקות בשיטת יפה מקסימוב

כיום אנחנו מציעות בקליניקות של יפה מקסימוב את מיטב הטיפולים החדשניים ביותר לטיפול בצלקות אקנה. טיפולים אלה מבוססים על טכנולוגיות ביו-טק חדשניות ולא פולשניות שמטרתן לבנות שכבת עור בריאה ולהשיג מראה עור בריא ונקי.

הטיפולים בצלקות ובסימני אקנה מתאימים לכולם, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים כאחד. התאמה של הטיפול המתאים ביותר עבורך מתבצעת על ידי יועצת אסתטיקה שמכירה את שלל הטכנולוגיות ואת שיטת הטיפול הייחודית של יפה מקסימוב. בשיטה זו יועצת הביוטי־טק מאבחנת את מצב העור, סוג העור, אזור הטיפול הנדרש וכיוצא בזה. ברוב המקרים יפה מקסימוב עצמה לוקחת חלק פעיל בבניית תוכנית הטיפולים המותאמת באופן אישי עבורך.

עד לפני שנים אחדות, היה נהוג לטפל בצלקות האקנה בטיפולי פילינג כימיים, בעומקים שונים, או בחומצות אגרסיביות שקילפו את שכבת העור העליונה והמצולקת. החיסרון הגדול של שיטות אלה הוא משך זמן ההחלמה הארוך והסבל הרב שטיפולים אלה גורמים למטופל או למטופלת. בנוסף, טיפולים אלה לא מתאימים לבעלי ובעלות עור בגוון כהה.

כיום, הודות להתפתחות מדע היופי ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, הטיפול בצלקת בפנים שנוצרת בעקבות פוסט אקנה יכול להיות פשוט יותר ולהכאיב הרבה פחות, אם בכלל. גם זמן ההחלמה יהיה קצר יותר.

הטיפול בדור החדש יכלול שילוב של כמה שיטות טיפול ועל פי רוב הוא יהיה ממוקד. מספר הטיפולים יכול להשתנות בהתאם למאפייני העור האישיים שלך, חומרת הבעיה ועוד אבל את האפקט של הטיפול, אפשר יהיה לראות ולהרגיש כבר אחרי הטיפול הראשון.

שיטות טיפול מומלצות לצלקות אקנה

AccentPrime: מערכת משולבת אולטרסאונד וגלי רדיו שיש לה ידית מיקרופלזמה ייחודית שבעזרת טכנולוגיית גלי רדיו ובהבזקי פלזמה מייצרת תעלות זעירות ובלתי נראות שמחממות את העור ועל ידי כך, מעודדות את תהליך הבנייה המחודש של העור.

Tixel: מכשיר המבוסס על טכנולוגיה תרמודינאמית וידית מיוחדת שמשלבת 81 פירמידות (בצורה של קונוסים) זעירות שחודרת משכבת העור העליונה ובאמצעות החימום מגיעה לשכבת העור העמוקה. תהליך זה מעודד ייצור מוגבר של חלבוני קולגן ואלסטין, שאחראיים לגמישות, רכות והמרקם החלק של העור, וכך מייצרים תהליכי התחדשות לעור. התהליך גורם גם למילוי הצלקות והמרקם סביבן וכך מיטשטש מראה הצלקת.

כדי למקסם את התהליך, אפשר להשתמש בתכשירים שמעודדים את התחדשות העור והם יחדרו טוב יותר לעור דרך הנקבים. שתי הפעולות, החימום והקילוף, נעשות בצורה משולבת: חימום מבפנים באזור השכבה האמצעית של העור (הדרמיס) וקילוף מבחוץ, על פני העור (באפידרמיס).

כדאי לדעת:

  • את הטיפולים אפשר ומומלץ להתחיל בסמוך להופעת הפצעונים, גם אם האקנה לא חלף לגמרי.
  • הטיפולים לא דורשים הכנה מוקדמת של העור.
  • לאחר הטיפול אפשר לחזור לחיים כרגיל ואפשר להיחשף לשמש. כדאי להשתמש במקדם הגנה, עם או בלי קשר לטיפול.
  • במקרה של טיפול ברואקוטן: אפשר להתחיל בטיפולים, חצי שנה לאחר סיום הטיפול.

 

רוצים לטפל בצלקות האקנה? השאירו לנו פרטים ונתאם לך פגישת היכרות ללא התחייבות >

 

קראו גם:

טעויות בשגרת הטיפול באקנה שאתן לא יודעות שאתן עושות

מיתוסים על אקנה שבהחלט אפשר לנפץ

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך