המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
AAAA5042-n

טעויות בשגרת הטיפול באקנה שאתן לא יודעות שאתן עושות

אין דבר מציק, מתסכל ומטריד יותר מאקנה. זה מעצבן יותר מצלוליט, מעצבן יותר מלגלות 70% הנחה על המותג שאת הכי אוהבת אבל לא נשאר שום דבר במידה שלך, מעצבן יותר מבנות שזוללות ולא משמינות, בקיצור, יותר מעצבן מכל דבר.

אם גם את ניסית כבר 900 סוגי סבונים וקרמים, החלפת לפחות חמש קוסמטיקאיות, שמת פתק מייחל לעור חלק בכותל וכלום לא עזר – כדאי לך מאד לקרוא את הכתבה הבאה. גם אם חשבת שכבר קראת, ראית ושמעת הכל, אנחנו מאמינות שיש לנו מה לחדש לך.

אז חדדי מחושים ופתחי את הראש. שיעור ראשון באקנה למתקדמות, לפנייך.

הכירו את בלוטות החלב

עור הפנים שלנו הוא עולם שלם שטומן בחובו מערכות מתוחכמות ומשוכללות ששומרות עליו במסירות דרך כל הסדום ועמורה שהפנים שלנו עוברות לאורך חיינו. אחד מהאלמנטים החשובים שמרכיבים את עור הפנים הן בלוטות החלב. הבלוטות האלה נמצאות בתוך השכבות הפנימיות של העור והן מקושרות לזקיקי השערות באמצעות צינורות דקיקים שעוברים בין השניים. בלוטות החלב מפרישות את החֵלֶב שלהן (או בלועזית: סבום) דרך הצינור הזה, היישר לתוך זקיק השערה במטרה לסכך את יציאה השערה מבפנים – החוצה. פעילות מבורכת וחיונית ששומרת על הלחות של העור, מגינה מפני חיידקים, נזקי אקלים ועוד. אבל כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של מינונים.

אימת ההורמונים

אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים על פעילותן של בלוטות החלב הוא היחס בין האנדרוגן (ההורמון הזכרי) לאסטרוגן (ההורמון הנקבי). כאשר היחס בין שני אלו מופר, כמו שקורה בגיל ההתבגרות כאשר ההורמונים גועשים ומשתוללים, ישנה הצפה של חלב בזקיקים. כתוצאה מכך, העור הופך להיות שמנוני ועבה והזקיקים נסתמים. חגיגה של לחות דחוסה שמהווה קרקע מושלמת להתנחלות של חיידקים. החיידקים גורמים לתגובה דלקתית שבאה לידי ביטוי בתצורה של פצעונים או במקרים חמורים יותר, ציסטות. אלו נקראים בפי העם: אקנה.

העניין הוא, שלעיתים, מרוב שאנחנו מתאמצות ומשתדלות להעלים את האקנה, אנחנו רק מחזקות את התנאים שמלכתחילה גרמו לו להתפתח. לכן, ריכזנו עבורכן את חמשת הטעויות הנפוצות ביותר בשגרת הטיפול באקנה.

טעויות בטיפול באקנה

1. לפוצץ חצ'קונים

אין דבר מספק כמו לפוצץ חצ'קונים. העונג הזה של להוציא שחורים ולפוצץ לבנים, מחלה שרובנו חולות בה. חלקנו משכנעות את עצמנו בסיפורים יצירתיים שמנמקים ומגבים את ההרגל המגונה הזה, אבל עמוק בפנים, רובנו המוחלט יודעות שזה עוד מקרה קלאסי של סיפוק גירויים מיידי הנושא מחיר כבד לשלם עליו אחר כך. האקנה הוא כאמור תגובה דלקתית לנוכח הימצאות של חיידקים בעור שגורמים לזיהום. פיצוץ הפצע המודלק עלול להדביק את כל שטח הפנים שסביב לפצע בזיהום הזה, ואז מגיעה התגובה המפורסמת: הורדנו אחד – הגיעו עשר.

סכנה נוספת ומטרידה אף יותר היא התופעה המכוערת של צלקות אקנה שמופיעות בעקבות ההרגל המגונה הזה. חטטים שטחיים או עמוקים שעם השנים רק נהיים בולטים יותר בעקבות קמטוטים שמופיעים סביבם ומעמיקים אותם.

פתרון: אפשר (ולעיתים אף כדאי) לנקות את העור מאקנה אבל לא בכל המקרים ולא בכל שלב. כדי לנקות את העור באופן מיטיב שיוביל להשבחה במראה עור הפנים ולא עוד נזק (או צלקות לכל החיים), כדאי להיעזר בקוסמטיקאית מקצועית ומנוסה המתמחה בטיפול באקנה. היא תדע לעשות את הפעולה באופן הדרגתי ומבוקר שימזער את הנזקים האפשריים למינימום ויביא לתוצאה עמוקה ויסודית.

2. שימוש בסבון פנים לא מתאים

אחת הבעיות הנפוצות שעלולות להחמיר את תופעת האקנה היא שימוש בסבון פנים לא איכותי או אגרסיבי מדי שעלול לייבש את העור ולייצר תופעה הפוכה ממה שכיוונת אליה – ייצור עודף שומן של העור.

אתן בוודאי יודעות שהגוף שלנו מורכב מ 80% מים וכמו שאנחנו צמאות, כך גם העור שלנו. סבוני פנים לעור שמן מכילים לעיתים חומרים אגרסיביים שמייבשים את העור מעבר למידה הרצויה. כתוצאה מכך, העור נכנס למצב של סטרס ומנסה לפצות על החוסר שהוא חווה על ידי ייצור יתר של שומן.

פתרון: חפשי סבון פנים שמווסת את רמת הפעילות של בלוטות החֵלֶב. סבון או מוס בעל מרקם עדין, חלק וקל שיש בו רמת חומציות נמוכה (לא יותר מ PH 5.5). כדאי לבחור תכשיר שיש בו חומרים שמנקים ביסודיות, כזה שמכיל מרכיבים אנטי-דלקתיים ויש בו חומרים המכווצים את הנקבוביות. תוכלי להרגיש אם הסבון מתאים לך משטיפה אחת טובה ומלאה תשומת לב. העור לא אמור לשרוף או להרגיש מתוח אחרי השטיפה. הסבון אמור להותיר את העור בהרגשה נינוחה ונעימה, במראה מט בריא ששומר על הלחות הטבעית של העור.

3. שטיפת יתר של עור הפנים

יש נטייה לחשוב שהשומן הטבעי על עור הפנים הוא דבר-מה שצריך להפטר ממנו. אנחנו מסכימות על כך שהמראה המבריק הוא לא הכי סקסי, אבל חשוב להבין שהשומן הטבעי של העור הוא לא אויב. כפי שהסברנו בהתחלה, הסבום, אותו חלב שמופרש מבלוטות החלב, מגן על העור מפני שפע של סכנות. אם נשטוף את הפנים בתכיפות ונפעל בשיטתיות כדי להפטר ממנו, אנחנו נגרום לייבוש יתר של העור שמוביל – איך לא, לעוד חצ'קונים.

פתרון: שטיפת פנים איננה צחצוח שיניים. ההמלצה היא לשטוף את הפנים בבוקר ובערב, זה די והותר. בא לך להתרענן? החזיקי בתיק תכשיר התרעננות ייעודי המותאם לעור סובל מאקנה, כמו למשל ספריי התזה עדין של מים תרמליים או שימוש במטליות סופחות שומניות.

4. הימנעות מקרם לחות

עוד טעות נפוצה ומצערת היא החשיבה שאם העור שלי מייצר בעצמו שומן, לחות חיצונית תגרום לעוד חצ'קונים. הרעיון הזה שגוי בבסיסו. זה נכון, יש סוגי עור שהם כל כך עשירים בשומן טבעי שעבורם יספיק סרום קליל או אפילו קרם הגנה טוב. אבל אם את משתמשת בחומרים טיפוליים שמייבשים את האקנה ונלחמים בו, את צריכה להחזיר לעור שלך הזנה כנגד כל הלחות והחיוניות שהוא מאבד כתוצאה משימוש בתכשירים הטיפוליים.

פתרון: במקום לוותר על קרם לחות ולדלג על השלב המהותי הזה, בחרי לך קרם לחות קליל נטול שמן.

5. הימנעות מקרם הגנה

קרם הגנה סובל ממוניטין גרוע. למי מאיתנו לא נתקע בראש זיכרון הילדות הטראומתי של אמא שמכריחה אותנו להניח על העור קרם הגנה שמנוני וכבד שמתיישב על העור כמו מכסה על סיר? כשעור סובל מאקנה נחשף לשמש בלא הגנה, ובפרט בשמש קופחת כמו זו שפוקדת את ישראל ברוב חודשי השנה, עלולה להיווצר תופעה שנקראת פיגמנטציה. פיגמנט המלנין שמיוצר בגוף כדי להעניק צבע ולהפיק שיזוף עלול להפוך את הפצעים הקטנים שבעור לסימנים כהים שנשארים על העור באופן קבוע. מה גם שחשיפה לשמש בלא קרם הגנה מקדימה את הופעת הקמטים. איזה מבאס זה יהיה אם עד שתפטרי מהאקנה, כבר תתחילי לראות קמטוטים או כתמים, נכון?

פתרון: השקיעי בקרם הגנה מצוין. את לא צריכה קרם מושקע כל כך עבור כל הגוף. העור שלך בידיים וברגליים יוכל להתמודד גם עם קרם הגנה פשוט יותר. בחרי לך קרם הגנה מעולה לפנים. רכשי בקבוק חסכון או שפורפרת גדולה שיחזיקו מספר חודשים, מבטיחות לך שלא תצטערי על זה. בחרי בקרם הגנה שאינו קומודוגני. מוצרים נון-קומודוגניים הם מוצרים שסומנו ככאלו שאינם אוטמים את הנקבוביות והם בעלי סבירות נמוכה ליצירת תנאי אקנה.

טיפולי האקנה של יפה מקסימוב

בעבר, היה נהוג לטפל באקנה באמצעות תרופות ומשחות. יפה מקסימוב פיתחה את שיטת YMAX המהפכנית ששואבת את הידע שלה ממיטב הטכנולוגיות החדשניות ביותר של המאה ה 21. הטיפול באקנה מתבצע בשילוב טכנולוגיות קרני אור וחום. נשים ונערות רבות שמגיעות אלינו עם שיעור פנים זקוקות גם לטיפול אקנה בפנים. אי לכך, יצרנו שיטת טיפול משולבת שבה מתקיימים במקביל הטיפול באקנה יחד עם הסרת שיער פנים. הטיפולים מתבצעים באמצעות מכשור ייעודי (מכשירי IPL, שיטת פוטותרפיה, מכשיר הטיקסל ועוד) בשילוב תכשירים שמותאמים אישית לכל לקוחה.

נשמח להיות כאן בשבילך ולרתום את כל הידע והניסיון שלנו על מנת לייעץ ולסייע בטיפול והתאמת שגרת טיפוח יעילה שתייצר עבורך מציאות חדשה ומשופרת.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך