המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
מיתוסים על אקנה

מיתוסים על אקנה שבהחלט אפשר לנפץ

אקנה היא בעיית עור שנקראת גם ״חצ׳קונים״, ממנה סובלים לפחות כ- 80% מבני הנוער המתבגרים, כמובן ברמות חומרה שונות, החל מפצעים בודדים ועד פצעים מוגלתיים ואבצסים המופיעים מתחת לעור. טרם תחילת טיפול באקנה, חשוב לדעת שישנם כמה מיתוסים שגויים על אקנה שאינם מדויקים ונכונים כלל. הנה הם כאן לפניכם. 

אכילת מזון שומני בהכרח מגביר את האקנה

לא בהכרח. מכירים את זה שאומרים לא לאכול גרעינים שחורים או מזון עתיר שומן כי זה מגביר את האקנה? אז בואו נעשה סדר. על פי מחקרים, לא נמצא קשר עבור מרבית האוכלוסייה בין השפעת מאכלים שומניים על התפרצות אקנה. 

חייבים לחטט בעור כדי לרפא את האקנה

לגמרי לא! כיום קיימות שיטות טיפול באקנה שאינן דורשות לחטט בעור, לדוגמה שילוב בין טכנולוגיות מעולם הרפואה ותכשירים איכותיים המאזנים את הדלקת ומנקים בצורה עמוקה את העור.  לדוגמה טכנולוגיות מסוג IPL, LED, Tixel וביו פטרון המבטיחות תוצאה טובה בטיפול יעיל ובטוח.

פיצוץ פצעון גורם להופעת פצעון נוסף

זהו מיתוס נכון חלקית. פיצוץ של הפצעונים אינו מומלץ, כיוון שהוא יכול לגרום להופעת צלקות אקנה או פיגמנטציה ולרוב יוצאת הפרשה מהעור שעלולה לזהם את האזור. אך אין זה נכון שמופיע פצעון חדש, אלא יותר סוג של ״חור״ שהופך לצלקת. בכל מקרה, עדיף להימנע מנגיעה בפצעים, אלא לקבל טיפול באקנה מגורם מקצועי. 

ניקוי יתר של הפנים גורם להגברת האקנה

לא בדיוק. ניקוי יתר של עור הפנים עם סבונים שונים, אומנם מייבש את העור ומזיק לו בטווח הארוך, אך אינו מגביר את האקנה. ההמלצה היא להשתמש בתכשירים ייעודיים לאקנה  כדוגמת סבונים מאזנים הגורמים לאיזון העור, שכן אם נייבש את העור הוא יפעל בצורה הפוכה של ייצור יתר של שומן. 

אקנה הוא תורשתי ואם היה להורים בטוח יהיה לילדים

לא בהכרח. נכון שאם אחד ההורים סבל מאקנה, ישנה סבירות גבוהה שגם ילדיו יסבלו מהתופעה, אך לא בהכרח שכל ילדי המשפחה יסבלו מאקנה. ולכן, חשוב שלא להסיק מסקנות מראש ולדעת שכיום ישנם טיפולים באקנה יעילים מאוד מכפי שהיה בעבר. 

אקנה מופיע רק בגיל ההתבגרות

זהו מיתוס נפוץ שכדאי לנפץ. רבים סבורים שאקנה הוא נחלתם של מתבגרים בלבד,  אך חשוב לדעת שאכן האקנה המוכר של פצעונים מופיע בגיל ההתבגרות, אך לפחות 10% מהסובלים ממנו הם בגילאי 35 ומעלה ואפילו בגילאי 40. ייתכן שבגילאים מבוגרים האקנה המשיך לאחר שהופיע בגיל ההתבגרות, וייתכן שזה קשור לפעילות הורמונלית.

חוסר פעילות גופנית גורם להחמרת האקנה

לא ממש. על פי מקרים שנבדקו, לא נמצא כל קשר בין פעילות גופנית למצב עור הפנים, אך ידוע שפעילות גופנים מסייעת לשחרור מתחים ולחצים, וכך להשפיע מעט על מצב עור הפנים. בכל מקרה, פעילות גופנית תמיד ממומלצת בלי קשר לאקנה! 

רוצה לדעת יותר על טיפולי אקנה בדרכים חדשניות? השאירי כאן פרטים ונתאם לך פגישת ייעוץ ללא התחייבות >> 

> קראי גם: טעויות בשגרת הטיפול באקנה שאתן לא יודעות שאתן עושות

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך