המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
מה כואב לך בתקופה שאחרי הלידה?

מה כואב לך בתקופה שאחרי הלידה? (את כאב התפרים כבר שכחנו..)

עבר זמן מאז הלידה, כבר התרגלת לסטטוס, לבייבי המתוק, לשהייה בבית ואפילו להיות בפיג'מה רוב שעות היום. לשקיות מתחת לעיניים ולחוסר שעות השינה קצת יותר קשה להתרגל . עכשיו את מסתכלת במראה ולא כל כך מרוצה. אולי את רואה סימני פיגמנטציה על הפנים, אולי סימני מתיחה חדשים שהופיעו אחרי ההריון או צלוליט ובכלל כמה קילוגרמים שהיית שמחה להיפטר מהם.

אז קודם כל תדעי שאת לא לבד. כל ה"כאבים" והתופעות הללו טבעיות ואופייניות מאד לתקופה שלאחר הלידה . והבשורות הטובות יותר – אפשר לטפל.

פיגמנטציה על הפנים (תרתי משמע) – כתמי פיגמנטציה על הפנים, הם לגמרי "על הפנים" מבחינתך. הם כנראה הופיעו להם יום בהיר אחד במהלך ההריון, בעיקר באזור הלחיים, המצח והסנטר. הם ידועים גם בכינוי שלהם "מסכת ההריון". הסיבה היא שינויים הורמונאליים וגירוי של הורמון ה-MSH הגורם לייצור מוגבר של פיגמנט המלנין. פיגמנטציה כזו נפוצה יותר אצל הריוניות עם עור כהה, אך לא רק. מה שמחריף את מצב הפיגמנטציה היא חשיפה לשמש ושיזוף יתר, בעיקר בתקופה של לפני ההריון. לרוב הכתמים ידהו לאחר הלידה, בחלק מהמקרים התהליך איטי מאד ויש מקרים בהם הכתמים לא נעלמים לחלוטין.

אז מה עושים? יש מי שיציע לך סוגים שונים של "משחות פלא" שבדרך כלל לא עוזרות, או לא עוזרות מספיק. הפתרון המתקדם יותר הוא שימוש בטכנולוגיות שונות לטיפול בפיגמנטציה בפנים.

חשוב להדגיש שטיפול בפיגמנטציה בפנים לא יתבצע במהלך ההריון או מיד לאחר הלידה כאשר יש שינויים הורמונליים. הטכנולוגיות הנפוצות הן :

טיפול באמצעות IPL – קרן הדומה ללייזר אך שונה באורכה ובעוצמתה. טיפול ללא כאב , המטפל בכתם באמצעות הקרניים שמכהות את המלנין ולאחר מספר ימים הכתם נעלם. שיטה טכנולוגית נוספת היא לייזר הרמוני בעל ידית הקליר ליפט – גם זו שיטת טיפול מהירה וללא כאב באמצעות לייזר בעל ראשים שונים. כל אחד מהם מתאים לגוון עור שונה.

גם סימני המתיחה מוסיפים מתח

עוד תופעת עור שנוחתת עלינו בתקופת ההריון ולאחר הלידה היא סימני המתיחה. סימני המתיחה הם בעצם צלקות תת עוריות שנוצרות כתוצאה ממתיחה של העור וקריעת הרקמה הפנימית. הם מופיעים לרוב לאחר הלידה באזור הבטן, הירכיים, החזה והישבן כתוצאה של קריעת סיבי הקולגן. הם מופיעים בתחילה בצבע אדום-ורוד ועם הזמן מתבהרים.

איך מטפלים בסימני מתיחה?

ישנן מספר טכנולוגיות מתקדמות שמטפלות בסימני המתיחה כמו גלי רדיו או לייזר. גלי הרדיו באמצעות ידיות שונות, חודרים לשכבת הדרמיס ומחממים את התאים . המטרה היא להאיץ את ייצור סיבי הקולגן והאלסטין על מנת שיחליפו את הסיבים שנפגעו כדי לשקם את סימני המתיחה. הטכנולוגיה עובדת גם על מיצוק העור. טכנולוגית גלי הרדיו נוחה ובטוחה לשימוש ואינה מלווה בכאב. הלייזר נלחם בסימני המתיחה בעזרת הפילינג שהוא מבצע וכך מחדש את העור ומפחית את הסימנים. הוא מאפשר לתאי העור לייצר קולגן, אלסטין ומלנין בצורה מואצת.

צלוליט שהיית שמחה להיפטר ממנו

עוד מטרד שיתכן ופגשת גם אותו אחרי ההריון הוא הצלוליט – נראה כמו נקבוביות בעור והוא בעצם הצטברות תאי שומן ברקמות שמתחת לעור. את הצלוליט תפגשי בעיקר באזור הירכיים והישבן. הסיבות המרכזיות להופעת צלוליט בזמן הריון היא החלשות של רקמות החיבור וכן השינויים שעובר משקל הגוף. מה שעוד משפיע זה הקטנת הפעילות הגופנית בזמן ההריון. הצלוליט מופיע גם אצל נשים רזות.

אז איך נפטרים מהצלוליט?

בעזרת טכנולוגיה חדשנית של גלי רדיו המסלקים מגופנו עודפי שומן, נוזלים וחומרים לא רצויים באמצעות הפתחים בקרומי התא. הם מקטינים ומצמצמים כך את תאי השומן. לאחר מספר טיפולים ניתן כבר לראות תוצאות אפקטיביות.

בקליניקות שלי מבינים לליבן של נשים אחרי לידה וכל ה"כאבים" שלהן ומשתדלים לעזור היכן שאפשר כמו טיפול בפיגמנטציה בפנים, העלמת סימני מתיחה וטיפול בצלוליט בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות. כל מטופלת מגיעה קודם לאבחון ובהתאם למצב העור מתאימים לה את הטיפול שיביא לתוצאות הטובות ביותר.

אז עכשיו, אחרי שעבר זמן מאז הלידה, את יכולה לעשות משהו למען עצמך ולא רק למען הקטנטן או הקטנטנה בבית. מה שיגרום לך להיראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר עם עצמך. נשאר רק לבדוק מתי יהיה לך נוח להגיע. תיאום הגעה ומידע נוסף בטלפון.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך