המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
שחלות פוליציסטיות ושיעור יתר

שחלות פוליציסטיות

מהן שחלות פוליציסטיות?

שחלה פוליציסטית היא שחלה הכוללת מעל 12 זקיקים קטנים בקוטר של 2-9 מ"מ, או עליה בנפח השחלתי מעל 10 מ"ל. התופעה שנקראת גם PCOS היא הפרעה הורמונלית, שכיחה ביותר אצל נשים, בעיקר בגילאים 12-45 שנים.

 

תסמינים

התסמינים הקלאסיים של תופעה זו כוללים השמנת יתר בעיקר באזור הבטן, אקנה בפנים/גב, עודף בהורמוני מין דבר המביא לשיעור יתר באיזורים הורמונליים (פנים, צוואר ולעיתים גם פטמות, חזה גב וכתפיים). תסמינים אלו משתנים מאישה לאישה.

 

תופעות לוואי

הפרעה זו מקושרת לעודף הורמונים זכריים בגוף ולכן כוללת מספר תופעות לוואי העלולות לצוץ; שיעור יתר בפנים ובאזורים הורמונליים, אקנה ותסמינים נלווים, השמנת יתר, דימום בלתי סדיר, רמת אינסולין גבוהה מהנורמה, סוכרת ועוד.

 

אבחון

לעיתים רבות אני נתקלת בנשים שלא מודעות לתופעה הקיימת בגופן, למרות העובדה שהתופעה נפוצה ולמרות שאובחנו באמצעות אולטראסטונד ו/או בדיקות דם, כיוון והרופאים לא תמיד מציינים זאת.

האבחון כשלעצמו אינו רלוונטי לטיפול בשיער הפנים והגוף, אם כי מהווה אינדיקציה למספר הטיפולים שיידרשו וההתייחסות של המכון המטפל.

 

הקשר בין שחלות פוליציסטיות לשיעור יתר בפנים

כ45% מלקוחות YMAX דיווחו על היותן בעלות שחלות פוליציסטיות, אשר חלקן עברו טיפולים במרכזים אחרים ונגרמה להן החמרה במצב; עקב גילוח וטיפול לא מתאים בשיער הפנים.

לבדיקת התאמה וטיפול הדגמה מוזמנת להשאיר פרטייך

שחלות פוליציסטיות

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך