המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
שחלות פוליציסטיות ושיעור יתר

שחלות פוליציסטיות – מה זו המילה הארוכה הזו ואיך היא קשורה לשיעור יתר?

שחלות פוליציסטיות – שם מסובך ותופעה לא נדירה בכלל. אחת מכל ארבע מהנשים בגיל הפריון סובלות מהתסמונת הזו. אז מה זה אומר? תסמונת השחלות הפוליציסטיות היא הפרעה הורמונלית, חוסר איזון בהפרשת הורמוני המין  – אסטרוגן, פרוגסטרון וטסטוסטרון, שבאה לידי ביטוי במספר תסמינים (אצל חלק מהנשים יופיעו מעט מהתסמינים ואצל חלקן יותר): ביוץ ומחזור לא סדירים, עלייה ברמת ההורמונים הזכריים, שיעור יתר ואקנה, ריבוי זקיקים בשחלות, משקל עודף, עיבוי רירית הרחם,עלייה ברמת השומנים והאינסולין בדם, לעיתים אף סכרת. האבחון מתבצע הן על ידי בדיקת אולטרסאונד והן על ידי בדיקות דם 

הטיפול בתסמונת 

לא ניתן להעלים את התופעה אך ניתן לטפל בתסמינים השונים וכן להפחית סיכון למחלות אחרות שיכולות להתפתח בטווח הארוך. שינוי בתזונה, הימנעות מעישון והגברת פעילות גופנית – כל אלה חשובים לטיפול . כדי לטפל מבחינה הורמונלאית ולהגביר פריון ניתנים טיפולי פריון שונים. חשוב לדעת שלמרות ההפרעות בביוץ ובמחזור, רוב הנשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות מצליחות להרות וללדת על ידי קבלת הטיפול המתאים. ישנם גם טיפולים אלטרנטיביים שונים שמטפלים בתופעה. 

תופעה נפוצה: שיעור יתר 

כאמור אחת התופעות הנפוצות לסובלות מהתסמונת היא שיעור יתר באזורים הורמונאליים ובמיוחד בפנים. שיטות וותיקות כמו גילוח או הסרת שיער בשעווה עלולות לגרום במקרים רבים להופעת אקנה ולאחר מכן צלקות אקנה שנשארות לאורך זמן. שני בת 33 סבלה זמן רב משיעור יתר בפנים : "הייתי מתביישת לאסוף את השיער, מחביאה את הפנים ורק כאשר רציתי להיכנס להריון ועברתי סדרה של בדיקות הסתבר שיש לי שחלות פוליציסטיות. הידיעה שהשיער על הפנים היא תופעת לוואי של הבעיה, גרמה לי גם לעשות מעשה ולהגיע לטיפול אצל יפה מקסימוב. היום אחרי סדרה של טיפולים נעלם לי השיער מהפנים ואיתו הבושה וחוסר הביטחון."

צפו בסרטון בו יפה מסבירה על תופעת השחלות הפוליציסטיות ושיעור היתר:

החדשות הטובות: יש פתרון מתקדם שעובד 

השיטה בה מטפלים אצלנו בקליניקות בשיעור יתר בפנים נקראת  YMAX. מגיעות אלינו נשים רבות הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות , סובלות גם משיעור יתר באזורים שונים בגוף.  שיטת YMAX פותחה במיוחד כדי לטפל בין השאר בבעיה הנפוצה של שחלות פוליציסטיות, לאחר שהתוודעתי לתופעה באפן אישי. בתי סובלת מהתסמונת וכתוצאה מכך משיעור יתר בפנים. בעבר לא נמצא לה פתרון בשיטות המסורתיות כמו גילוח או שעווה שלא רק שלא עזרו, אלא גם החמירו את הבעיה וגרמו להופעת פצעי אקנה ואף צלקות.  

שיטת YMAX היא שיטה ייחודית העושה שימוש במכשיר מיוחד הפועל על ידי גלים של קרני אור. בניגוד לשיטות הסרת שיער שונות אחרות, הטיפול הזה אינו כואב ולא מצריך לגלח את הפנים.  הגלים פולטים חום וממיסים את השערה, צורבים את זקיק השערה ומנתקים אותו מנימי הדם. כך מונעים צמיחה מחודשת של השערה. מספר הטיפולים הנדרשים כדי להגיע לתוצאה הרצויה משתנה ממטופלת  למטופלת. במקרים בהם מטופלות מגיעות גם עם נזק של צלקות פוסט אקנה, יש לנו בקליניקה מספר סוגים של טיפולים טכנולוגיים מתקדמים ובהתאם לחומרת הבעיה נקבע סוג הטיפול.

אובחנת כסובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות וסובלת גם מבעיית שיעור יתר? את מוזמנת אלי לקליניקה לפגישת היכרות, אבחון וייעוץ אישית. 

 

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך