המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
AAAA7026-n

מלבינות פנים – הטרנד הבהיר כובש את אסיה

זה לא סוד שבמדינות המזרח הרחוק נשים וגברים לא ששים להשתזף ולא רצים להתמרח בשמן קוקוס על שפת הים. לא תראו תאילנדית מטגנת את עצמה בשמש ובסין סביר להניח שתתקלו בנשים וגברים העוטים מסכות כנגד השמש אפילו בשפת הים. עם כל הכבוד לאגודה למלחמה בסרטן, הסיבה היא פחות בריאותית ויותר אסטטית ומעמדית, עד כדי כך שנשים וגברים המקבלים גוון צהוב או שזוף, מאמצים שיטות שונות להלבין את פניהם וגופם על מנת להיות בהירים יותר משלגייה עצמה.

מדוע? הכל נעוץ בתרבות ובהיסטוריה של המזרח הרחוק.

מיפן ועד טיוואן – כולן רוצות עור לבן

מאז שחר התרבות במזרח הרחוק, גוון עור לבן נתפס כמעמד בפני עצמו וצבע עורם של בני המלוכה. מדוע? הסיבה פשוטה להפליא – המשמעות של עור בהיר הינה שאינך חקלאי או עובד אדמה ויש בידך את האמצעיים לא לעבוד עבודת כפיים בשמש. עבור נשים הלובן הפך לפני מאות שנים לסממן יופי של ממש ובמזרח היופי שימש כנדוניה לנערה ממעמדות נמוכים יותר, לכן גם בנות המעמד הנמוך החלו להגן על עורן ואף שיכללו שיטות רבות להבהיר את עורן כדי להדמות לנשות המלוכה החיוורות. פתגם סיני עתיק יומין אף מגדיל ואומר "עור בהיר יסתיר אלף מגרעות".

במעבר חד לימינו, במרבית מדינות במזרח אסיה, עור בהיר עודו מציין כי את במעמד חברתי גבוה, ואורח חייך הינו נהנתני ועשיר במותרות, אורך חיים הקשור קשר הדוק ביופי ומשיכה. למעשה בתאילנד, סין וויטנאם ומיאנמר יש ביטויים רבים הקשורים בעור בהיר ואישה שעורה "בהיר עד כדי שקוף" נחשבת האישה הנחשקת ביותר.

סוכנויות הפרסום ברחבי אסיה מדווחות על שוק בלתי נדלה למוצרים להבהרת העור, שיטות להבהרת עור וטיפולים שונים המבטיחים לכל אחת שהפרוטה בכיסה, להיות בהירה כבת מלוכה.

גם מגזיני האופנה במזרח משופעים בדימויים בהירים, כוכבות פופ מקוריאה ויפן מבטיחות לך מוצרים שידאגו להבהיר ולשפר את מראך בליווי סיסמאות כגון "תני להילה שלך לזרוח" וגם "נסי את הפלא בעור בהיר". אז מה הפלא ששוק הבהרת הפנים הוא הלוהט ביותר בטיפולי היופי של המזרח הרחוק והפורפומריות ובתי המרקחת מתפוצצים מכמות המסכות והקרמים המתהדרים שמות כגון "ברבור צחור" או "שלגיה". למעשה שוק הבהרת עור הפנים בתאילנד כל כך גדול שהוא מכניס כ 2 מיליארד דולר בשנה וסין והודו מדווחות על צמיחה מדהימה אף יותר בשוק זה.

שכחו את הלימון – הטיפולים שמשגעים את אסיה

תכשירי הבהרת הפנים רבים ועשויים משלל חומרים מרטינול A ועד חומרים פעילים והזרקת נוגדי חמצון לווריד, אך רופאים מזהירים כי שימוש במוצרים אלו הוא סכנה בריאותית בשל העובדה שהם מכילים כספית והידרוקכינון הגורמים לשינוי בלתי הפיך בגוון העור ולנזק לכליות. הטיפול שעורר את הסערה האחרונה הינו הזרקת גלותיון ישירות אל הוריד. הגלותיון הינו נוגד חמצון שנמצא בתאינו באופן טבעי. הוא מנטרל רדיקלים חופשיים, ומנקה את הגוף מרעלים. בנוסף הוא מבהיר את העור כאשר הוא הופך את המלנין לצבע בהיר יותר ובחסימת פעולתו של האנזים שמייצר פיגמנט. אך כבר בפיליפינים מדווחות נשים רבות על בעיות עור ופגיעות בתפקוד בלוטת התריס והכליות ומנהל התרופות בפיליפינים אסר על הטיפול.

התשוקה ללבן

כוויות, בעיות בעור, בעיות אנדוקריניות כול אלו לא מונעות את התשוקה ללבן, האסייתיות כל כך להוטות לעור בהיר שהן אף משתמשות במרקחות וחומרים לא חוקיים היוצרים נזקים בלתי הפיכים לעור. לכן רופאים רבים ברחבי אסיה מצדדים בהבהרת פנים באישור רופאים ובקליניקה מוסדרת בפיקוח צוות מומחה וקוסמטיקאיות העוברות הכשרות ואישור של משרד הבריאות.

גם בישראל נשים רבות מעוניינות בטיפולי הבהרה בשל פיגמנטציה, בעיות הורמונליות וכדומה והשפע עצום, יעיל ובפיקוח. לכן אם את מעוניינת בהבהרת פנים למדי את שיעורן של נשות אסיה ואל תתפתי לכל מוצר וטיפול, לכי רק לקוסמטיקאית או רשת קליניקות המתמחות בהבהרת פנים ממוקדת רפואית יעילה ובטוחה.

טיפולים נוספים מבית יפה מקסימוב:

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך