המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
miradry

מהי הזעת יתר בבתי השחי, ומהן דרכי הטיפול הנפוצות?

בשלב מסוים, אנשים רבים שמים לב כי הדאודורנט כבר לא עובד, למרות שהם שומרים על היגיינה ומשתמשים בדאודורנט כמה פעמים ביום, עדיין מופיעים כתמי זיעה על החולצה ונודף מבית השחי ריח רע שאינו עוזב. בואו נראה איפה עובר הגבול והזיעה הופכת לנטל או לזיעת יתר ומה הם הטיפולים הפופולריים שיש לשוק האסתטיקה הרפואית להציע.

נרצה או לא כולנו מזיעים, במיוחד בימי הקיץ החמים במזג האוויר הים תיכוני, כאשר אנחנו מבצעים פעילות גופנית או מתאמצים במיוחד. זיעה היא פעולה בריאה של הגוף ותפקידה לקרר לנו את הגוף כאשר חם לנו, היא יוצאת ממיליוני בלוטות זיעה הנמצאות בתוך שכבות העור ונשלטות על ידי מערכת העצבים. אולם, כאשר הגוף מתחיל להפריש זיעה ביחס שאינו פרופורציונלי, נוצרת בעיה של הזעת יתר הפוגעת בתפקוד היומיומי ובכלל בתחושה האישית ובביטחון העצמי.

הגדרה של הזעת יתר בבית השחי

הזעת יתר מוגדרת כהזעה המופיעה באופן שכיח ללא קשר למצב הפיזי. כלומר, היא יכולה לקרות גם במצב מנוחה או ישיבה ולא בהכרח במצב של פעילות אקטיבית מוגברת כפי שהיא מופיעה בדרך כלל. הזעת יתר גורמת לאי נוחות, לכתמים בבגדים, לריח רע, לבושה מהסביבה ולרוב היא תופעה המפריעה לאורך כל החיים, אלא אם מטפלים בה.

בישראל לפחות אחוז אחד מכלל האוכלוסייה סובל מהזעת יתר, והיא שכיחה בקרב אנשים בריאים וצעירים בגילאי 16-18 ונמשכת עד שהיא נעלמת סביב גילאי ה- 50. מחקרים רבים ורופאים טוענים כי הזעת יתר נגרמת כתוצאה מכשל או מגירוי יתר של מערכת העצבים בגוף.

הטיפולים הקיימים כיום בתחום האסתטיקה הרפואית

טיפול בהזעת יתר באמצעות מירה דריי – miraDry

מירה דריי הוא מכשיר פורץ דרך לטיפול בהזעת יתר אשר פותח בארה״ב בשנת 2008 וקיבל את אישור ה – FDA ואישור של משרד הבריאות הישראלי. הטכנולוגיה של מירה דריי עובדת על גלים אלקטרו מגנטיים שתפקידם לחדור לשכבה הראשונה של העור, לחמם את בלוטות הזיעה עד להריסה המוחלטת שלהן.

על פי המחקרים של ה-FDA, כ-82% בממוצע מהבלוטות במהלך הטיפול הראשון נהרסות ולא מתחדשות. בלוטות אשר נהרסו אינן יכולות להתחדש שוב, ולכן מדובר על אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ואפשרות לטפל בבעיה בטיפול בודד אחד בלבד (ישנם מקרים מסוימים שנדרש טיפול נוסף).

היתרונות של הטיפול:

  • תוצאות קבועות, כיוון שבלוטות שנהרסו לא יכולות להתחדש.
  • זמן החלמה קצר מאוד.
  • הטיפול אינו פולשני ונעשה על ידי הרדמה מקומית בלבד.
  • התוצאות הן מיידיות.
  • טיפול במירה דריי מכוסה על ידי חברות ביטוח פרטיות.

טיפול בהזעת יתר באמצעות הזרקת בוטוקס

טיפול נוסף ומוכר בתחום הוא הזרקת בוטוקס לנקודות מסוימות בבית השחי, כאשר הזרקות אלה גורמת לחסימה של האות העצבי שתפקידו להפריש את הזיעה וכך למעשה הבלוטות נחסמות ואינן מייצרות זיעת יתר למשך זמן של כחצי שנה, לאחר מכן יש לחזור שוב על הטיפול. מדובר בטיפול הנעשה בהרדמה מקומית וניתן לבצע אותה באזורים שונים בגוף כמו בבית השחי, בכפות הידיים וכו׳. את הזרקות הבוטוקס מבצעים על ידי סדרת טיפולים של הזרקות והטיפול נעשה סביב חצי שעה.

היתרונות של הטיפול:

  • ניתן לחזור לשגרה מייד לאחר הטיפול.
  • מדובר על טיפול קצר של כ- 20-30 דקות.
  • יש לחזור על הטיפול כל חצי שנה.
  • כמעט ואינו מייצר הפצת זיעה במקום אחר (דיווחים של כאחוז אחד).

בקליניקת הביוטי-טק של יפה מקסימוב תיהני מטיפולים מתקדמים להזעת יתר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר!

השאירי לנו פרטים ונתאם לך פגישת היכרות ללא התחייבות >

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך