המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
להאיר את העור

להאיר את העור – 4 שיטות להעלמת פיגמנטציה בפנים

בין אם אתן חובבות שמש או נמנעות ממנה, מתופעת הפיגמנטציה בפנים כמעט אין דרך להימנע. הסיבות לכך שונות ומגוונות: שיזוף, פגעי הזמן, הורמונים ואפילו שימוש בתכשירים ובתרופות מסוימות, יכולים לגרום להופעת כתמים על עור הפנים שלנו. יש נשים שחיות עם כתמי הפיגמנטציה בשלום ומטשטשות אותן בעזרת איפור וישנן מי שאצלן הפיגמנטציה חמורה והופכת לבעיה אסתטית שחייבים לטפל בה.

פיגמנטציה וכתמי עור – איך ולמה

כתמי פיגמנטציה על עור הפנים יכולים להופיע בהדרגה או בפתאומיות. השמש היא הגורם העיקרי להופעת כתמים אצל כולן. אפילו אם אנו חושבות שאנו מוגנות במשרד או ברכב, במדינה חמה כמו ישראל, השמש חודרת ומצליחה להגיע אלינו גם דרך החלונות. לכן יש להקפיד על קרמים עם מקדמי הגנה גם בחורף. מה שעוד משפיע על הופעת פיגמנטציה בפנים היא הגנטיקה שלנו, שקובעת מי מועדת לפיגמנטציה ובאיזה מינון – בהירות עור תסבולנ

מפיגמנטציה שונה מזו של כהות העור. הגורם האחרון להופעת כתמי פיגמנטציה על עורנו הוא השינויים ההורמונליים החלים בגופנו. לשלושת הגורמים הללו מכנה משותף אחד – הצטברות מלנין, הסופג את אורכי הגל הארוכים והקצרים של השמש וגורם בריכוזים שונים להופעת כתמים ופיגמנטציה.

קיימים 3 סוגים של כתמי פיגמנטציה:

  • מלזמה – מופיעה על עצמות הלחיים, מעל השפה ובמצח. זוהי פיגמנטציה המופיעה בשל שינויים הורמונליים ונסיבות גנטיות.
  • כתמים דלקתיים – נוצרים במצבי תעוקה על העור כגון אקנה. לרוב יופיעו אצל בעלות עור שחום כתגובה למצב דלקתי.
  • כתמי שמש – כשמם כן הם, נוצרים מחשיפה לשמש. הם לרוב יופיעו בפנים, באזור הצוואר והידיים.

מכל השלושה, הפיגמנטציה ההורמונלית והגנטית היא המאתגרת ביותר, בעוד שניתן לשלוט על דלקת וחשיפה לשמש, הפיגמנטציה הנגרמת בשל שינויים הורמונליים וגנטיים קשה לחיזוי אך מתגברת בנוכחותה של השמש.

עושים סוף לפיגמנטציה.

ישנן מספר שיטות יעילות בעזרתן ניתן להעלים כתמי עור ופיגמנטציה בפנים:

1. טיפול בקרמים המבוססים על חומצות

ישנן חומצות שונות המעכבות את ייצור המלנין של הפיגמנט. מוספים אותן לקרמים שונים ולתכשירים מיוחדים המיועדים להבהרת כתמים. כל קרם או תכשיר נבדל במינון החומצה ובתוספת החומרים הפעילים.

לגבי כל הקרמים והתכשירים השונים להעלמת כתמי פיגמנטציה בפנים חשוב להדגיש כמה דברים:

  • השימוש בתכשירים ובקרמים השונים חייב להינתן לכן ע"י קוסמטיקאית מוסמכת ומומחית באבחון עור.
  • יש למרוח את התכשירים בשעות הלילה, כיון שמדובר בחומרים פעילים העלולים ליצור גירוי או תופעות לוואי כתוצאה מחשיפה לאור השמש.
  • חשוב שהקוסמטיקאית המוסמכת תדע להתאים את סוג הקרם לסוג העור שלכן, וכמובן צריך לבדוק קודם באזור נסתר אם עור הפנים שלנו לא רגיש לתכשיר.
  • בכל יציאה מהבית, יש להימרח בקרם הגנה עם מסנן קרינה SPF40 ומעלה, בכדי לשמור ולהגן על עור הפנים.

2. פילינג עמוק

עד לפני מספר שנים היה נהוג לעשות פילינג עמוק, כאשר המטרה הייתה להיפטר מהכתמים על ידי קילוף אגרסיבי. כמה עמוק הקילוף? זה כבר תלוי בנזקי העור שרצו לתקן. ככל שהפיגמנטציה הייתה יותר קשה, הקילוף היה יותר עמוק, יותר כואב ובעל זמן החלמה ארוך יותר. נשים רבות שעברו פילינג עמוק, דיווחו על כאב ממושך וזמן החלמה ארוך בו הן אינן יכולות לצאת מביתן בשעות האור.

3. טיפול IPL

זוהי קרן הדומה ללייזר, אך אורך הגל והעוצמה שלה שונה. האנרגיה של קרן האור מועברת באמצעות המכשיר, מתבייתת על הפיגמנט, מכהה את המלנין ובכך גורמת לכתם "לצוף" ומפרקת אותו. לאחר הטיפול, הכתם יהפוך לכהה יותר וייעלם תוך מספר ימים. זוהי שיטה יעילה מאין כמוה, היא אינה כואבת והתוצאות מחזיקות לאורך זמן. לאפקטיביות מלאה נדרשת סדרת טיפולים המותאמת באופן אישי לכל אחת ואחת. בקליניקות שלי אני מציעה סדרת טיפולים אישית לכל מטופלת ומטופלת והתוצאות נהדרות.

4. טיפול בלייזר – CLEAR LIFT

לא פחות מבשורה מרעישה לכל מי שכבר שנים מחפשת דרך איך להעלים כבר את הכתמים והפיגמנטציה. זהו טיפול חדשני ולא פולשני, במכשירי לייזר בעלי ראשים שונים, אשר כל אחד מהם מותאם לגובה עור שונה ולפונקציה שונה ומעלים כתמים, נמשים ופיגמנטציה. לאפקטיביות מלאה נדרשת סדרת טיפולים בהתאם למצב העור. לאחר כמה ימים מהטיפול הראשון ניתן להרגיש קילוף קל ולראות כיצד העור מתבהר מטיפול לטיפול. יש לתחזק את התוצאות בהתאם למצב העור.

בקליניקות שלי אני משלבת טיפול בתכשירים, טיפול ב – IPL וטיפול בלייזר, על פי מצב הפיגמנטציה של הלקוחה. לאחר סדרת טיפולים, נותר למטופלת להגיע רק לטיפולי תחזוקה וליהנות מעור אחיד, חלק וזוהר.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך