המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
שחלות פוליציסטיות ושיעור יתר

כתבת אורח: תסמונת השחלות הפוליציסטיות והקשר לשיעור פנים

טלי נחום דיאטנית קלינית, מתמחה בתחום

תסמונת השחלות הפוליציסטיות היא תסמונת נפוצה המשפיעה על כ-10% מהנשים. אחד המאפיינים של התסמונת הוא חוסר איזון הורמונלי, ורמות גבוהות של הורמוני מין זכריים (אנדרוגנים). למרות השם שלהם, הורמוני מין זכריים קיימים גם בנשים, אך בדרך כלל ברמה נמוכה. האנדרוגנים הגבוהים בנשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות, מפריעים לביוץ ומביאים לתסמינים כמו שיעור ואקנה. 

דבר נוסף שמאפיין נשים עם התסמונת, הוא שבמרבית המקרים קיימת גם תנגודת לאינסולין – מצב בו התאים בגוף לא מגיבים בצורה טובה להורמון האינסולין. כתוצאה מכך, רמתו של האינסולין בגוף עולה. מסתבר שרמת האינסולין הגבוהה, מביאה לייצור מוגבר של אותם אנדרוגנים. האינסולין הגבוה גם מגביר את הסיכון למחלות כרוניות. 

כאן נכנסת התזונה לתמונה. מטרת התזונה לשפר את התנגודת לאינסולין, להוריד את רמות האינסולין בדם וכך להביא לאיזון. כלומר, לטפל בבעיה מהשורש. מחקרים מדעיים הוכיחו את יעילות התזונה באיזון התסמונת ואף בהסדרת המחזורים. אגב, הטיפול בתזונה רלוונטי גם לנשים רזות עם התסמונת.

אז מה התזונה המומלצת? כתבתי עבורך מדריך שמפרט את העקרונות החשובים בתזונה לתסמונת. נדרשת כמובן גם התאמה אישית, אבל את העקרונות המנחים תוכלי ללמוד במדריך שכתבתי. להורדת המדריך לחצי כאן. 

יפה מקסימוב: "אני בעד טיפול הוליסטי, שלם במטופלות YMAX להסרת שיער בפנים, ומחבקת כל פתרון שניתן. לאחרונה יותר ויותר מאמרים נכתבים על הקשר בין תסמונת השחלות הפוליציסטית והופעת מחלות מטבוליות כמו כבד שומני וסוכרת. טלי בעצמה סיפרה על הקשר בין שחלות פוליציסטיות וסכרת הריו

לסרטונים על תזונה בתסמונת:

 

לקביעת פגישה עם טלי או להורדת מדריך התזונה המומלצת על ידי טלי נחום – מלאי את הפרטים הבאים:

 

לעמוד הפייסבוק של טלי: https://www.facebook.com/Tali.Wellness

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך