המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
הסרת שיער פנים? בואו נסיר כמה מיתוסים

טיפים לעצמאות עסקית נשית

נשים רבות חולמות להיות עצמאיות, אבל לפני שתחליטי לצאת לעולם, חשוב שתכירי, כמה דברים שעזרו לי לאורך הדרך.

   1. ערכי רשימה של הדברים שאת אוהבת או טובה בהם ומצאי מה הכי היית רוצה לעשות, לפחות בעשור הקרוב

הכלל הראשון לתחילת התהליך של יציאה לעצמאות היא לחדד את הסיבה שבגללה את בוחרת להיות עצמאית. במה המוצר, השירות או הרעיון שלך שונה משל המתחרים שלך?

בחירת העצמאות היא משימה לא פשוטה, עם זאת היא הופכת להיות מובנת מאליה כאשר מזהים תכונה או תשוקה שיש בעצמנו. ניתן לאתר אותה בקלות על ידיי שאילת אחת מהשאלות הבאות: מה אני הכי אוהבת לעשות? מה אומרים לי שאני ממש טובה בו? מה מדליק בי ניצוץ בעיניים? (כמובן שיכול להיות יותר מדבר אחד)

2. בני לך תכנית עסקית. הקליקי כאן לקובץ בניית תכנית עסקית מאתר מט"י

ברגע שבחרת, חפשי בגוגל איך בונים תכנית עסקית ועקבי אחרי ההוראות. בניית התכנית תקנה לך שלב אחרי שלב את הבסיס למה שהולך להיות העתיד שלך.

3. עבדי עם תזרים מזומנים. כאן תוכלי למצוא תבנית לתזרים מזומנים ישירות באקסל

הדבר יסייע לך להתארגן מראש כך שתוכלי להתמקד בבניית העסק מבלי לדאוג למה שקורה בחשבון הבנק. כמובן שאת התזרים יש לעדכן מעת לעת ולבדוק אותו בשוטף. יש המון תוכנות חינמיות וקבצי אקסל להורדה בגוגל.

4. צריכה עובדים? נסי למצוא אנשים שבוהק בהם הברק שזיהית בעצמך וכאלה שאת מוצאת איתם שפה משותפת

בשלב הראשוני את לבד. וטוב שכך. לא פשוט להעסיק אנשים נוספים מה שחשוב שתזכרי שאף פעם עובד לא יתנהג כבעל עסק ולכן הנמיכי ציפיות. עם זאת, כשיגיע הרגע חפשי אנשים שיהיה לך נעים לעבוד איתם, עם תכונות אופי המתאימות לך וכאלה שתוכלי לנהל בקלות.

5. בני אתר, פתחי עמוד עסקי בפייסבוק ועמוד אינסטגרם עבור המוצר או השירות שלך

שיווק ומכירות הוא עולם ומלואו ורצוי שתקחי איתך אנשי מקצוע המתמקצעים בתוצאות. חשוב שתדעי שבתחום הזה יש לא מעט שרלטנים, ולכן חשוב לחפש כאלה עם המלצה מאנשים שאת מעריכה ומכירה. בשלב ההתחלתי במידה ואינך רוצה להוציא סכומים גדולים, תוכלי לעשות את הפעולות הכתובות מעלה לבד.

6. עשי לעצמך חוק ובכל יום עבודה מסגרי לעצמך שעה בה את משקיעה עבור שיווק ומכירות.

הזמיני לעמוד שלך חברים ומשפחה וידעי את קרובייך על הדרך החדשה בה בחרת. לדוגמא; שלחי סמסים אישיים המיידעים את חברייך על השירות או המוצר שהתחלת לשווק.

7. בדלי את המוצר \ השירות שלך. כמעט בכל תחום יש מתחרים רבים וחשוב לבדל את עצמך בעזרת ייחודיות מסוימת שיכולה לבוא מעצם השירות הניתן מסביב למוצר, המוצר עצמו או פשוט תכונה המאפיינת אותך.

בעסק שלי, בחרתי כחלק מהDNA שלי, לשים את השירות האישי והיחס בראש הרשימה. כל עובדת שמתקבלת עוברת הדרכה מפורטת על יחס ושירות ללקוחה, ומעבר לכל- אני יודעת לזהות נשים שיש בהן נתינה לאנשים ואהבה למקצוע – ורק כאלה נשים נבחרות להצטרף אליי לצוות 🙂

8. האצילי סמכויות ופזרי משימות. על מנת לדעת במה תוכלי להיעזר באחרים, שימי לב מה לוקח לך יותר מידיי זמן למשימה (מעל 20 דקות), ואז מצאי מישהו אחר שיעשה אותה עבורך, בזמן מועט יותר.

חשוב שתתמקצעי ואל תנסי להיות טובה בהכל. יעילות וחלוקת תפקידים נכונה בין העובדים או בין בני המשפחה העוזרים לך בהקמת העסק, שכן את צריכה לדעת במה את טובה ובמה את יכולה להעביר את הסמכות או את המשימה הלאה לביצוע מושלם.

9. עבדי עם תוכנה שמספקת מידע און ליין על נתונים עסקיים כמו: מכירות יומיות, מוצרים שנמכרים, לקוחות חוזרים, ובכלל תהליכים יומיים וחודשיים.

עבדי עם נתונים ולא מהבטן. לפעמים אנחנו נוטות "להתאהב" במוצר, באתר, בשירות שאנחנו עושות כי אנחנו מחוברות אליו; בפועל זה רק אנחנו או מספר אנשים מועט. תוכלי להצעיד את העסק שלך קדימה עם חשיבה עסקית וחכמה ולא רק מ"אינטואיציה".

10. קחי ייעוץ עסקי. זה לא בושה! יועץ עסקי טוב ילמד אותך כלים ניהוליים ומקצועיים לחיזוי והובלת העסק שלך קדימה.

בעלי עסקים הם בדרך כלל אנשי מקצוע טובים ולאו דווקא מנהלים טובים; לכן יש אנשי מקצוע שכל עבודתם היא ללוות בצורה נכונה ומקצועית את העסק. אני יכולה להעיד באופן אישי שגם אחרי 30 שנה בתחום, לאחר שלקחתי בשנת 2014 יועץ עסקי, העסק הפך לרווחי יותר, אני יודעת איפה אהיה בחודש הבא ואני ישנה הרבה יותר טוב בלילה 🙂 .

11. מכל מלמדיי השכלתי. שמרי על ראש פתוח, היי יצירתית וחשבי "מחוץ לקופסא"

הצמדי והתמקצעי במוצר או בשירות שלך, אך מנגד, היי פתוחה לרעיונות ודעות מאנשים אותם את מעריכה וכאלה שיש להם "קבלות".

משאירה לך כאן ציטוט של אישה ענקית שאני מתחברת אליו באופן אישי:

"חשבי כמו מלכה. מלכה לא חוששת להיכשל. כשלון הוא רק קרש קפיצה בדרך לגדולה"

 אופרה ווינפרי

בהצלחה,

יפה מקסימוב

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך