המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
טיפול באקנה, אחת ולתמיד

טיפול באקנה, אחת ולתמיד

היום כבר כולנו יודעים ויודעות: אקנה מתחיל בדרך כלל בגיל ההתבגרות, אבל התופעה העקשנית לא נעלמת כשהנעורים חולפים. הסיבות לכך נעוצות בכך שאקנה היא דלקת שמופיעה בנסיבות הורמונליות שמאפיינות באמת את גיל הנעורים אבל גם את השנים אחריהן, את תקופת ההריון ואחריו ואפילו את גיל המעבר. גם סטרס, ומי בעידן הנוכחי לא חיים בתנאי לחץ ומתח נפשי בגלל העבודה, הבית או המצב במדינה, הוא גורם מרכזי לאקנה. תוסיפו לכך סיבות נוספות כמו תסמונת השחלות הפוליציסטיות, גנטיקה ותזונה וקיבלתם תופעה שחוצה גיל, מגדר ומצבי עור. 

אז מה זה בעצם אקנה?

העור שלנו בנוי ממספר שכבות. האקנה הוא למעשה דלקת שמופיעה בזקיק השערה ובבלוטות החלב שנמצאים בעומק העור, בשכבה הכי תחתונה. בשכבה זו יכול להיות ייצור עודף של סבום (מבלוטות החלב) וזיהומים שגורמים להרס רקמות העור שיגרום לדלקת. את הדלקת נתחיל לראות בשכבה הבאה – השכבה האמצעית שנקראת הדרמיס, לצד נקבוביות סתומות ופצעונים. בשכבה העליונה ביותר – האפידרמיס, השכבה הנראית לעין, הנקבוביות הסתומות ייראו כמו קומודנים (ראשים שחורים) או פצעונים אדומים עם או בלי ראשים לבנים. לאקנה אין חוקים: זה יכול להיות כמה פצעים באיזורים שונים, בעיקר בסנטר, במצח ובלחיים וזה יכול להיות איזורים שלמים שמרוצפים בפצעונים רבים. אגב, האקנה יכול להופיע גם בגב, בחזה, בכתפיים, במחשוף ובישבן, או במילים אחרות: בכל מקום שיש בו בלוטות חלב.

תופעת האקנה היא לא רק חיצונית. היא כוללת גם פגיעה בביטחון העצמי בגלל המראה הלא אסתטי שעלול לגרום למבוכה ובעקבותיה הימנעות מחשיפה בציבור. טיפול לא נכון באקנה עלול לגרום להשארת כתמי אקנה שבמצב חמור עלולות להפוך לצלקות אקנה שטחיות או עמוקות. לכן, כבר עם הופעת הראשים השחורים (הקומודונים) המבשרים על סתימה בבלוטות החלב, חשוב לטפל בהם. ככל שהאקנה יהיה חמור יותר והטיפול לא נכון או לא מותאם, כך גובר הסיכוי שהוא ישאיר עקבות בצורת כתמי אקנה וצלקות. לעומת זאת, ככל שהפצע שטחי וקרוב יותר לשכבת העור העליונה ביותר, כך הסיכוי שהוא ישאיר כתמי אקנה, צלקות וסימנים אחרים, קטן יותר. במילים אחרות: מתחיל לכם אקנה? רוצו לקבל טיפול באקנה!

הדרך הישנה לטיפול באקנה מול פתרון חדשני ומדעי

אם את או אתה סובלים מאקנה, אתם יודעים כמה שהתופעה הזאת לא נעימה וכמה קשה למצוא פתרון שבאמת עובד כדי להתמודד איתה. עולם הרפואה מציע כמה אפשרויות טיפול באקנה החל בתרופות אגרסיביות כמו רואקוטן, שיש לו תופעות לוואי רבות וביניהן קילוף מאסיבי של העור, ייבוש ריריות וחשש לפגיעה בכבד. בתקופת נטילת התרופה העור רגיש מאוד לשמש וכל נגיעה בו עלולה להותיר סימן בעור. אפשרויות נוספות הן אנטיביוטיקה כמו מינוציקלין ומשחות שונות כדי להתמודד עם התופעה. לפעמים כדי להתמודד עם אי הנעימות של פנים עם פצעונים (שבהמשך הופכים לצלקות), צריך להתאפר עם הרבה מייק אפ שיסתיר אותם אבל מייד עם הורדת האיפור, האמת מתגלה. 

במקום הרואקוטן, המשחות והאנטיביוטיקה כדאי לנסות את השיטה שפיתחה יפה מקסימוב לטיפול באקנה וכתמי אקנה: פתרון טכנולוגי-מדעי מתקדם לבעיה עתיקת שנים שמטרידה נשים וגברים רבים.  

השיטה משלבת בין טכנולוגיות מעולם הרפואה, טכנולוגיות ביוטי־טק חדשניות שפועלות על קרני אור בארוכי גל שונים ומערכות לד מתקדמות כמו IPL, LED  לצד טכנולוגיית הפלזמה החדשנית שפועלת באמצעות גז מיונן ותורמת  לריפוי הדלקת והבראת העור. הטיפול משולב בטיפול בייתי באמצעות תכשירים עוצמתיים מבוססי חומצות למיקסום התוצאות והשלמת ההליך הטיפולי. השילוב החדשני הזה שעושה שימוש בכמה פתרונות מתחומים שונים בו זמנית, יכול להוביל לתוצאה טובה ובטוחה לאורך זמן. מספר הטיפולים (בממוצע 4-6 טיפולים) יכול להשתנות בהתאם למאפייני העור האישיים שלך, חומרת הבעיה ועוד.

חשוב לציין שלפני הטיפול, כל אחד ואחת עוברים איבחון עור עמוק ותשאול מורחב לגבי הההיסטוריה הבריאותית והטיפולית. בשלבים הבאים מתמקדות הטכנולוגיות המתקדמות בניקוי עמוק, איזון הדלקת ותהליכי מיגור חיידקי האקנה והאצת ההחלמה.

כל שלבי הטיפול באקנה מתבצעים על ידי קוסמטיקאיות המוסמכות והמקצועיות של יפה מקסימוב.

את הטיפול בקליניקה יש להשלים גם בתכשירים כמו מסכות וחומצות ייעודיות, לטיפול ביתי לאיזון הדלקת שמותאמים לסוג ומצב העור שלך.

מעוניינת לשמוע עוד על טיפול מתקדם באקנה? צרי איתנו קשר עוד היום ואת בדרך לפתרון!

קראו באותו נושא:

טעויות בשגרת הטיפול באקנה שאתן לא יודעות שאתן עושות

צלקות אקנה: אף פעם לא מאוחר לטפל

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך