המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
AAAA8803-n

הסרת שיער פנים אצל נערות – מתי אפשר להתחיל ובאיזו שיטה לבחור?

בעקבות ההתפתחות המינית המוקדמת אצל ילדות, גם השיעור כיום מתחיל בגיל מוקדם. נערות רבות סובלות כבר מגיל צעיר משיעור יתר בפנים – בעיקר באזורי הסנטר, השפם, הפאות, הלחיים או כפלומה על כל הפנים. מי שחווה הסרת שיער, בוודאי יודע כמה העניין הופך לעיסוק יומיומי מעיק – מתי הסרתי לאחרונה, מתי השיער יצמח מחדש…

לשיעור יתר בפנים יכולות להיות השפעות חברתיות והשפעה על הדימוי העצמי של הנערה, במיוחד בגיל ההתבגרות הסוער. צריך להבחין בין רצון אמיתי של הנערה להסיר את השיער בגיל ההתבגרות מכיוון שהיא חווה מצוקה, או לעג של החברים, לבין לחץ של ההורים, כאשר הנערה כלל לא מעוניינת להתחיל בטיפולי הסרת שיער. צריכים להיות קשובים לרצון הנערה המתבגרת.

נבחין בין טיפולי הסרת שיער באזורים כמו רגליים או בתי שחי לבין טיפולי הסרת שיער פנים. טכנולוגיות או שיטות מסורתיות שמתאימות לאזורים שונים בגוף לא בהכרח מתאימות להסרת שיער פנים. גילוח למשל לא מתאים כלל לאזור הפנים ויצמיח במהירות זיפים. שיער הפנים שונה משיער הגוף ברמת הצפיפות שלו, עובי וסוג השערה וכיוון הצמיחה. הסרת שיער פנים אצל נערות בשיטה שאינה מתאימה, מעבר לעלויות הכרוכות בכך, יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך, צלקות, כוויות וכדומה.

אז באיזו שיטה לבחור? הסרת שיער פנים באפילציה? בלייזר? בקרני אור?

שיטות נפוצות להסרת שיער פנים 

  • חוט או פינצטה – השיטות המסורתיות והישנות יותר להסרת שיער. באמצעותן ניתן לתלוש את השערה מהשורש אך הן עלולות לגרום לזיהומים ופצעים בעור. משך הזמן עד לצמיחת השערה אינו ארוך, תלוי במיקום, בכמות ובעובי השיער.
  • שעווה – הסרת שיער מאזור הפנים באמצעות שעווה מחייבת שימוש בשעווה מיוחדת המתאימה לאזורים רגישים ודורשת מיומנות ולכן צריך לתת למישהו מקצועי לבצע זאת עבורכם. נדרש אורך מינימלי של השערה והתוצאה מחזיקה כשבועיים.
  • הסרת שיער בפנים באפילציה – הסרת שיער באמצעות מחט חשמלית דקיקה שחודרת לשורש כל שערה בנפרד, משמידה את הנימים שמספקים דם לשורש וכך ממיתה את השורש. הסרת שיער פנים באפילציה  יעילה בעיקר באזורים קטנים או כהשלמה לשיטות אחרות של הסרת שיער. נדרש מספר רב יחסית של טיפולים כדי להגיע לתוצאות והטיפול לרוב מלווה בכאב, יחסית לשיטות מתקדמות אחרות.
  • הסרת שיער פנים בלייזר – קרן הלייזר פוגעת בפיגמנט בזקיק השערה וכך מעכבת את הצמיחה שלה. הסרת שיער בלייזר באזור הפנים מתאימה לבעלי שיער כהה ועור בהיר. מספר הטיפולים הממוצע הנדרש הוא בין 10-15 טיפולים, תלוי בסוג השיער אבל לעיתים נדרש הרבה יותר. יתכן ותידרשו לגלח את הפנים לפני הטיפול. יכולים להיות סיכונים לשימוש בשיטה זו כמו כוויות, צלקות או עור אדום ומגורה. ישנם רופאי עור שונים שטוענים שלא מומלץ להתחיל להסיר שיער בלייזר לפני גיל 14-15, תקופה שבה הגוף  עדיין מייצר הורמונים ברמה גבוהה ולא הגיע לייצוב ואיזון הורמונלי. יש כאלה הגורסים שכדאי לחכות עם טיפולי הלייזר עד גיל 18. כמו כן, מומלץ לחכות לפחות שנה מרגע קבלת מחזור סדיר. בניגוד ללייזר, ישנן שיטות אחרות להסרת שיער פנים, כמו שיטת YMAX  שניתן להתחיל כבר בגיל מוקדם ואין צורך לחכות לסיום ההתבגרות המינית.
  • קרן אור אינפרא אדומה – שיטת הסרת שיער באינפרא אדום המבוססת על שימוש בקרן אור אינפרא אדומה שהורסת את שורש השערה. לייזר פועל באורך גל אחד, בעוד שקרן אור אינפרא אדומה פועלת בצורה של מאות גלים באורכים שונים.

בקליניקות שלי אני מקבלת נערות כבר מגיל 11-12 משתמשת בשיטה ייחודית שפיתחתי להסרת שיער פנים הנקראת YMAX. השיטה מבוססת על קליטת פיגמנט ומתאימה לנשים ונערות הסובלות משיעור קל עד קשה. בשונה מהסרת שיער פנים באפילציה, השיטה אינה כואבת, היא מתאימה גם לשטחים גדולים ולא רק נקודתית כמו באפילציה ובנוסף – רואים תוצאות החל מהטיפול הראשון. כמו כן לא נדרש להגיע למצב לא נעים ולגלח את הפנים לפני הטיפול כמו בטיפולי לייזר או להמתין שהשיער יצמח כמו לפני טיפול בשעווה.

בשיטת YMAX הטיפול מתבצע על ידי גלים של קרני אור, המותאמים במיוחד לשיער הפנים, באמצעות מכשור מותאם. השערה "נמסה" עד לגובה פני העור, מוליכה את החום פנימה אל תוך זקיק השערה ועד לנים הדם המזין את השערה, צורבת את הזקיק ומנתקת אותו מנים הדם. כך, נמנעת הישנות הצמיחה של השערה

שיעור יתר אצל נערות הוא נושא רגיש, ויש להתייחס אליו בכל הרצינות ואצל גורם מקצועי בלבד, כדי לא לגרום לנערה תסכולים ונזקים בלתי הפיכים לעור הפנים. כל נערה הסובלת מהבעיה, מוזמנת אלי לקליניקה לאבחון מקצועי ולבדיקת התאמה לטיפול. 

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך