המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
הסרת כתמים ב-IPL - הטיפול המנצח לעור פנים מושלם

המפורסמות הכי גדולות נשבעות: הסרת כתמים ב-IPL – הטיפול המנצח לעור פנים מושלם

המפורסמות הכי גדולות חושפות: כך אנחנו שומרות על עור צעיר, רענן ואחיד באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

טיפולי IPL להסרת כתמי פיגמנטציה הם כבר מזמן להיט היסטרי בקרב המפורסמות הכי גדולות בעולם. עם המעבר ל-HD המפורסמות תמיד חייבות לשמור על העור אחיד ונטול פגמים. אז מה הסוד שלהן?

המלכה האם, למשל, שבטוח לא ניחשתם שהיא מבצעת טיפולים להסרת כתמי פיגמנטציה היא אנג'לינה ג'ולי. רופאת העור שלה, ד"ר רונדה ראנד, חשפה פרטים אודות הטיפולים עליהם ג'ולי מקפידה: "כשאנג'לינה מגיעה אלי לטיפול, קודם כל היא רוצה להסיר כתמים שנוצרו כתוצאה מחשיפה לשמש. במסגרת העבודה שלה היא לפעמים עובדת על סטים שטופי שמש, ובאמצעות טיפולי IPL אנחנו סופר זהירים, מאחר שהם לא גורמים לשינוי בעור ולא לצלקות."
ג'ולי מטופלת לא רק לכתמי פיגמנטציה בעקבות חשיפה לשמש, "כשנכנסתי להיריון, היו לי כתמים על הפנים שהפכו לכהים יותר. אז אני עושה טיפולי IPL מפעם לפעם," היא שיתפה בריאיון למגזין InStyle.

גם בנות האצולה הארמנית למשפחה המפורסמת בעולם, קלואי קרדשיאן וקנדל ג'נר, נשבעות שטיפולי IPL הם הדבר. קנדל מטופלת בקביעות, בעיקר לטיפול בצלקות כתוצאה מאקנה שממנה סבלה מילדות, אבל גם כדי לשמור על גוון עור אחיד וחלק מפני כתמים שמופיעים מדי פעם. ב-#10yearchallenge מוקדם יותר השנה פרסמה תמונות שלה מגיל ההתבגרות שלא חשפה לפני וסיפרה: "הייתי בת 13 ורצתי הביתה בוכה בגלל שאנשים בהו בעור הפנים שלי". היום היא כבר מרשה לעצמה להצטלם ללא מייק אפ: "אפילו כשהעור שלי התחיל להתאזן, לקח לי זמן להרגיש טוב אתו ולצבור בטחון."

מי שצופה בקביעות ב"משפחת קרדשיאן", בוודאי נחשפה לטיפולים של קלואי, שסיפרה בריאיון ל-NewBeauty: "אני מתה על לייזר ואני עושה את זה הרבה. אני עושה את זה בעיקר בשביל טיפול בכתמים, אבל גם כדי למצק את העור."

רגע, אז למה נוצרים כתמים על הפנים?

עם החשיפה לשמש, גופנו מייצר מלנין. מלנין הוא למעשה פיגמנט, חום או שחור, המקנה לעור את הגוון שלו. המלנין מסייע בהגנת העור מפני קרניים אולטרה-סגולות, ובאמצעותו מראה העור הופך כהה ושזוף. אבל מה קורה כשמופיעים כתמים? מדובר בעליה בכמות הפיגמנט באזור מסוים בעור הנגרמת כתוצאה מחשיפה לקרני השמש, מנטילת תרופות, מצבי דלקת בעור ושינויים הורמונאליים. איזורים מועדים לפורענות שעליהם מופיעים כתמים, כגון עור הפנים, הצוואר, המחשוף וגב כפות הידיים, הם תופעה לא נעימה וגם מקנים מראה לא בריא. החדשות הטובות הן שהיום טיפולי IPL להסרת כתמי פיגמנטציה לא שמורים רק למפורסמות, והיום כבר ניתן לבצע טיפולים במחיר שמתאים לכל כיס.

איך יודעים מה סוג הכתמים מהם אני סובלת?

"הפיגמטציה נוצרת ממספר גורמים, גיל – בדרך כלל בגיל המבוגר יותר, גורם הורמונלי וגורם גנטי, ומשתנה בין אשה לאשה", מסבירה יפה מקסימוב, מומחית אסתטיקה ובעלת רשת מרכזי האסתטיקה Yafa Maximov בראשון לציון ורמת גן, "לא כל טיפול מתאים לכל כתם, ולכן קודם כל חשוב לבצע אבחון נכון, להבין מדוע נוצרים הכתמים ולהתנהל בהתאם כדי לצמצם אותם."

כאשר הפיגמנטציה היא תוצאה של עודף מלנין באיזור מסוים בשל חשיפה לא מבוקרת לשמש, התוצאה היא נמשים וכתמים המוגדרים ככתמי שמש, כמו גם סימני התבגרות המאפיינים את איזור בית החזה, ובמקרים כאלו הטיפולים משיגים תוצאות טובות באמצעים שונים, ובזכות טיפולים טכנולוגיים מתקדמים בפרט.
במקרה של פיגמנטציה בשל היריון כמו שאנג'לינה גו'לי סבלה ממנה, המוכרת בשם מלזמה, המלנין מצטבר בשכבת העור העמוקה יותר, דרמיס, ואז יהיה מדובר בטיפולים מורכבים יותר, אבל בהחלט פתירים. במקרים פחות שכיחים סיבת הכתמים היא גנטית, ואלו הכתמים הקשים יותר להסרה, ובתהליך ארוך יותר, ובמקרים אלו מומלץ להיוועץ בכירורג מנוסה להתייעצות.

איך זה עובד?

"IPL היא קרן הדומה ללייזר, אך אורך הגל והעוצמה שלה שונה. האנרגיה של קרן האור מועברת באמצעות המכשיר, מתבייתת על הפיגמנט, מכהה את המלנין ובכך גורמת לכתם 'לצוף' ומפרקת אותו", מפרטת יפה מקסימוב, "לאחר הטיפול הכתם יהפוך לכהה יותר, לגלד, ינשור לאחר מספר ימים והעור יתחדש."
שיטת IPL להעלמת כתמים בפנים מתאימה לכתמי שמש וכתמי גיל. הטיפול אינו כואב כלל וכדי להגיע לתוצאה רצויה, נדרשת סדרת טיפולים לאפקטיביות מלאה שמותאמת על פי איבחונה האישי של המטופלת.

טיפולים להסרת כתמי פיגמנטציה – לא כל קרם ולא אצל כל אחת

קו ההגנה הראשון של רבות לטיפול בכתמי פיגמנטציה, הוא לפנות אל הקרמים שנמכרים ברשתות הפארם. "הרבה מטופלות מגיעות אלי לקליניקה אחרי שנים של ניסיונות במוצרים שמבטיחים עור בהיר ואחיד, תרופות סבתא או שלל מרקחות לא מקצועיות שיכולים לעזור במקרה של פיגמנטציה קלה בפנים. אם הכתם 'יושב' בשכבות העור העמוקות, הקרמים יאבדו באופן דרמטי את יעילותם ויידרשו טיפולים ותכשירים אפקטיביים יותר", מזהירה יפה מקסימוב, "לא רק זאת, ברשתות הפארם לא יכולים למכור קרמים עם ריכוזים גבוהים של חומרים פעילים, שרק אלו נותנים באמת תוצאות ואותם ניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות מורשות."

טיפול משלים חשוב נוסף על פי יפה מקסימוב הוא שימוש בחומצות בסיום הטיפולים המתקדמים, שלהן יכולת לעודד תאי עור להתחדש, הסרת תאי עור מתים, עידוד לפירוק טבעי של צבר המלנין. "כשאישה מסיימת את הטיפולים, היא חייבת בבית להמשיך להשתמש בבית כדי לשמר את התוצאות, אחרת המצב יחזור לקדמותו. הגוף ממשיך לייצר מלנין, ואנחנו צריכים לדכא את הייצור של הפיגמנטציה."

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את מקצועיות הקוסמטיקאית, הידע והניסיון שלה להתאים את סוג הקרמים והחומצות לגוון העור, סוג הפיגמנטציה בפנים שקיימת וכמובן לבדוק רגישות לקרם באיזור נסתר טרם השימוש.

טיפ נוסף וחשוב של יפה מקסימוב לשימור התוצאות ועור רענן ואחיד: "חובה למרוח מקדם הגנה בבוקר כשיוצאים מהבית, 30 ומעלה בקיץ ו-15 בחורף, ובלילות למרוח קרמים נוגדי פיגמנטציה. למעשה, הטיפול מתבצע בלילה והמניעה מתרחשת ביום."

רוצה לקבל פרטים נוספים אודות טיפול בכתמי פיגמנטציה? השאירי את הפרטים בטופס מטה וניצור אתך קשר בהקדם.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך