המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
AAAA7424-2-n

הכתם שנשאר: מדוע יש לנו כתמים על הפנים?

הקיץ עוד מעט כאן, אך כאשר עדיין קר וסגרירי ואנו כמהים לקרן אור וחום, קל לנו מאוד לשכוח את הנזק שהשמש משאירה אחריה. מלבד נמשים ונקודות חן, השמש משאירה אותנו עם כתמים בפנים – פיגמנטציה של העור. מלבד המפגע הבריאותי, נשים רבות סובלות ממראה עור "מוכתם" ובלתי אחיד, אך השמש היא לא האשמה המרכזית בכתמים, ישנם עוד גורמים שעלולים ליצור כתמים על עורנו וכדאי להכירם.

אז מדוע יש לנו כתמים בפנים?

מחקרים מדעיים רבים מראים כי רק 20% מכתמי השמש ופיגמנטציה בפנים הן תולדה של התבגרות הגוף וגנטיקה, 80% נוספים תלויים אך ורק בנו ובאורך חיינו. אז מהם הסוגים והסיבות להופעת כתמים בפנים?

הורמונלית – מלזמה

כמעט כל אישה מכירה את התופעה של "מסכת ההיריון" שעוטה את פנינו במהלך ההיריון ונשארת גם לאחריו. למעשה פיגמנטציה בפנים מתחילה לנו עם המחזור בתחילת גיל הפוריות, מתגברת עם נטילת גלולות ורגישה ביותר לשינויים הורמונליים שאנו עוברות במהלך החיים. היא תופיע על הלחיים, המצח ו"השפם" הידוע מתחת לשפה. כ- 40% מהנשים בעולם בגיל הפוריות, יפתחו פיגמנטציה מסוג זה, כאשר היא שכיחה יותר בעור פנים בהיר מאשר עור פנים כהה. לצערי, זוהי תופעה כרונית ועקשנית ורבה נשים מגיעות אלי לקליניקה לאחר שכלו כל הקיצים ושום טיפול לא עזר. בפיגמנטציה מסוג מלזמה, אסור בתכלית האיסור לגרות את העור, אחרת הפיגמנטציה חוזרת ומחמירה. בגלל שזו תופעה כרונית הטיפול מורכב משני שלבים – הסרה ותחזוקה. בשלב ההסרה, נטפל בכתמים בפנים בסדרת טיפולים ובשלב התחזוקה, הטיפול הקוסמטי יתוחזק על ידי תכשירים מתאימים קוסמטיים ורפואיים. זכרו – ניסיונות להפטר ממלזמה ולהוריד אותה בבת אחד תמיד נגמרים במפח נפש והפיגמנטציה חוזרת קשה ועיקשת הרבה יותר.

"נשיקות מהשמש" – לנטיגו

לא, הכוונה היא לא לנמשים חמודים, אלא לכתמים חומים שמסוף שנות ה-40 הולכים ובולטים יותר בעיקר אצל אנשים בהירי עור. כתמים אלו נקראים גם כתמי גיל או כתמי כבד, אך הם בסה"כ ביטוי חיצוני לנזקי השמש, למעשה עור שלא נחשף הרבה לשמש לא יסבול מהכתמים הללו. כתמים אלו לא מסמלים רק שינוי בכמות המלנין, אלא שינוי במבנה העור עצמו ולכן תכשירי הבהרה לא יסייעו בהפחתתם.
כתמי לנטיגו אמנם נמצאים בשכבה עמוקה יותר של העור, אך ניתן לטפל בהם אצלנו בקליניקות, הן באמצעות לייזר והן בשיטת IPL .

"העור לא שוכח" – כתמי פיגמנטציה כתוצאה מחשיפת יתר לשמש בגיל צעיר

ישנם כתמי פיגמנטציה שמופיעים על עורנו ב"יום אחד בהיר", לכאורה ללא סיבה ברורה. מגיעות אלי לטיפול נשים שמקפידות לשמור על עור הפנים ולמרוח מידי יום קרם עם מסנן קרינה, אולם עורן כבר חווה בצעירותן נזק בלתי הפיך כתוצאה מחשיפת יתר לשמש. חשוב לדעת שיש נזקי עבר המשפיעים על עור הפנים שלנו בטווח של שנים קדימה.

פיגמנטציה לאחר טראומה (PIH)

אלו כתמים שמופיעים בעיקר אצל בעלי עור כהה לאחר טראומה בעור – פציעה, כוויה, אקנה וטיפולים קוסמטיים לא מוצלחים. פיגמנטציה תגובתית זו קשורה לתכונות העור הכהה. בתהליך ההחלמה הוא מייצר עודף מלנין ששוקע בפצע ומכהה אותו, צורת הפצעים תחקה את צורת הפצע, אך אם לא נחשפים לשמש היא יכולה לעבור מעצמה בתהליך שנמשך כשנה ויותר. טיפול בפיגמנטציה כזו נועד לזרז את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ויכלול תכשירי הבהרה קוסמטיים. אם המטפל\ת נחשפים לשמש נאלץ להשתמש באמצעים פולשניים יותר בטיפול.

בכל מצב של כתמים בפנים, מכל סיבה שהיא, אתן יכולות לעזור לעורכן – ראשית על ידי הימנעות מהשמש ככל האפשר והקפדה על מריחת קרם פנים עם מסנן קרינה בכל עונות השנה. בנוסף, תוכלו להגיע אלי לקליניקות לטיפול מותאם אישית בהתאם לסוג הפיגמנטציה ולמצב העור שלכן – החל מטיפול בתכשירים "מקלפים" ומדכאי מלנין, טיפולי לייזר ועד טיפולים בקרני אור. אם אתן רוצות להגיד שלום לכתמים כבר היום, התקשרו לאחת הקליניקות של יפה מקסימוב לתיאום פגישה ואבחון מקצועי.

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך