המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
בוטוקס, חומצה היאלורונית או רדיאס?

בוטוקס, חומצה היאלורונית או רדיאס? איך לבחור את הטיפול הנכון?

אנחנו חושבות, אוהבות, מתלבטות, גם כועסות ועצובות, קשת של רגשות שמפעילות אותנו ונראות גם על הפנים שלנו ובעיקר, על המצח שלנו ובצידי העיניים. אבל במקום להכביר כאן במילים, יש לנו רעיון: תעיפו מבט רגע במראה ותעשו ניסיון. תחשבו על משהו שממש מכעיס אתכן. מה אתן רואות? המצח מתכווץ ובין הגבות יש חריץ שמעיד על הרגש של הכעס. בואו ננסה עוד משהו, למשל, להתלבט או לחשוב לעומק על נושא שמעסיק אתכן. ועכשיו מה אתן רואות? נכון, המצח מתקמט מעט. זה טבעי וזה קורה לכולן, רק שעם הזמן קמטי החשיבה והכעס לא מופיעים רק כאשר הרגש עולה, אלא נחרצים בעור ונשארים עליו באופן קבוע. מצח שעליו קמטים, חריץ בין הגבות – כל אלה יכולות לשוות לפנים שלכן מראה כעוס או מוטרד, גם כשזה ממש לא כך. אז מה אפשר לעשות אם את רוצה שהמצח שלך יחזור להיות חלק, שהעור ייראה צעיר, חיוני וגמיש ושאת תרגישי טוב יותר להביט במראה? בוטוקס במצח הוא אחד הטיפולים האפשריים ובשביל זה אנחנו כאן, צוות מרכזי אסתטיקה יפה מקסימוב, כדי לספר לך על האפשרויות השונות שיכולות להגשים לך את הרצונות שלך, ויש כאלה.

התפתחות הבוטוקס לאורך השנים

אז נתחיל באפשרות המוכרת מכולן, הפופולרית ביותר כבר שנים – הבוטוקס, כמובן. אמנם, כיום מדע הביוטי מציע טיפולים עם חומרים מתקדמים וחדשניים ובראשם חומצה היאלורונית ורדיאס ותכף נדבר על שיטות אלה, אבל לבוטוקס יש זכויות רבות בהיסטוריה של האסתטיקה והביוטי. בשביל להבין את הכבוד שעולם היופי מעניק לבוטוקס צריך לחזור אחורה בזמן לסוף שנות השמונים, אז אישר ה FDA האמריקני את החומר שהוא למעשה רעלן שמכיל חלבונים לשימוש מסחרי. בהתחלה השתמשו בחומר זה שייחודו בהחלשת השרירים לתיקון פזילות. הזרקה באיזור העפעף מעל העין הפוזלת מחלישה את השריר שגורם לפזילה וכך מתקנת אותה. הרופאים שראו טוב, תרתי משמע, נעזרו בבוטוקס גם למיגרנות ולבעיית הזעת יתר ועשור אחרי שהחומר אושר לשימוש, עולם הביוטי החל להשתמש בו גם למטרות אסתטיקה ועד מהרה הבוטוקס הפך להיות אחד הפופולריים ביותר בתחום הקוסמטיקה הרפואית. טיפול הזרקת בוטוקס במצח ובצידי העיניים נחשב לטיפול פשוט יחסית ומהיר, שנמשך דקות בודדות. אמנם הטיפול כולל הזרקה, אבל אחרי מריחת חומר מאלחש, הטיפול לא כרוך בכאבים, אין תקופת החלמה, אין סימנים כלשהם ואפשר לחזור מייד לעבודה ולחיים כרגיל, פשוט עם עור מתוח ויפה יותר.

יתרונות הבוטוקס

הזרקות בפנים של בוטוקס, שנעשות על ידי רופא.ה ביד מקצועית, מיומנת ומנוסה, יכולות להשיג תוצאות נהדרות, עור מתוח וחלק, מראה טבעי וצעיר וטשטוש קמטי הבעה, בייחוד בחלק העליון של הפנים, ויותר מכל – במצח. זוכרות את הניסוי שעשינו בתחילת הכתבה? אז אם הבטתן במראה וחשבתן שאתן רוצות את המצח החלק שלכן מגיל עשרים, בוטוקס במצח הוא בהחלט רעיון טוב כדי להשיג אותו. בוטוקס יכול להיות יעיל גם במשימות מורכבות יותר, למשל, הרמת גבות או הרמת צדי העיניים וכמובן בקמט בין הגבות, שיש שקוראות לו, ובצדק, קמט הזעף או קמט הכעס, כי הוא ממש משווה לפנים מראה זועם.

הטיפול בבוטוקס במצח ובצידי העיניים הוא נקודתי: מזריקים את החומר, באמצעות מזרק דק, לאיזור בו רוצים לטפל והחומר משתק את השרירים באיזור הזה וכך גורם להחלשתם. לבוטוקס יש ערך נצבר – ככל שמתחילים להזריק אותו בגיל צעיר יותר, כך מחלישים את השרירים יותר ויותר ואז האיזור מתקמט לאט יותר. התוצאה של הזרקת בוטוקס במצח ובצידי העיניים היא מדהימה, לא פחות, כי אז המרווחים בין הטיפולים יכולים להיות גדולים יותר בטווח הארוך.

עוד יתרון לבוטוקס: אחרי 40 שנה שהחומר נמצא בחיינו, הוא הפך להיות בטוח יותר ויותר, עבר מחקרים ובדיקות ברחבי העולם, וכתוצאה מכל אלה, כיום יש, יחסית, מעט מאוד תופעות לוואי שקשורות לחומר הפופולארי. חשוב לדעת שבישראל רק לרופאים ורופאות מותר להזריק בוטוקס, כולל רופאי שיניים. כמובן שכמו בכל תחום, חשוב לבחור ברופא או רופאה שזה תחום המומחיות שלהם שיידעו בדיוק מה הם עושים ושתוצאות ההזרקה בידיהם האמונות תהיינה מדויקות, בטוחות וכמובן – יפות.

מה ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלורונית ורדיאס?

הבוטוקס הוא, כאמור, חומר שמרפה את השרירים, מחליש אותם, ואילו החומצה ההיאלורונית והרדיאס הם חומרי מילוי, שתפקידם למלא נפחים בעור שעם השנים שעוברות מאבד מהנפח שלו. החומצה היא חומר שמיוצר באופן טבעי בגוף אבל עם השנים הוא פוחת והמדע הצליח לייצר אותו ואף לשדרג אותו בתנאי מעבדה.

הרדיאס הוא חומר מילוי שמזכיר במרקם שלו ג'ל והוא בעיקר מעודד ייצור קולגן בעור, כך שהוא מתאים גם למילוי קמטים וגם לעיצוב חלקים בפנים. היתרון המרכזי של חומרים אלה על פני הבוטוקס הוא בעמידות שלהם. בשעה שהבוטוקס יחזיק מעמד 3 עד 6 חודשים, תוצאות הטיפולים בחומצה יחזיקו עד שנה וברדיאס עד שנה וחצי. טיפול בחומצה היאלורונית יכול להיות גם טיפול משלים לבוטוקס, למשל בין הגבות והחומצה גם יכולה להיות יעילה במיוחד בהתאם לעומק הקמט. למשל, למי שיש קמטים משמעותיים באיזור זה. החומצה היא חומר מילוי שמתאים גם לתיקון סימטריה בפנים וגם לעיצוב חלקים בפנים עד רמת פיסול וכל זאת ללא ניתוח.

לחומצה יש גם יתרון שעשוי להפתיע אתכן: היא משפרת את איכות העור. זה קורה כי היא מסייעת לספוח טוב יותר את הנוזלים בעור וכך העור נראה טוב יותר ואפילו התאים מתחדשים מהר יותר.

עם זאת, כדאי לדעת שטיפול בחומצה או ברדיאס הוא טיפול מעט יותר מורכב מאשר טיפול בבוטוקס. למשל, המזרק בו משתמשים להזרקה הוא מזרק קצת יותר משמעותי מאשר המזרק הדקיק של הבוטוקס ולכן הוא יכול מעט להכאיב, אל דאגה: גם על כך חשבנו ואלחוש מקומי יכול להקל. אחרי הטיפול ייתכנו תופעות לוואי כמו אי נוחות, אדמומיות של העור, שטפי דם ונפיחות קלה, אך אלו תופעות קלות שכמעט תמיד חולפות בתוך ימים בודדים או אפילו כמה שעות. ולבסוף, המחיר. מחיר הטיפול בחומרים אלה יקר יותר מאשר בבוטוקס, אך כאמור התוצאות קצת אחרות והעמידות שלהן ארוכה יותר.

אנחנו יודעות שרבות מתלבטות בין בוטוקס לחומצה ורדיאס ולכן הכנו את הכתבה שתסקור את השיטות.

עדיין מתלבטת? מוזמנת להתייעץ עם הרופא או הרופאה שלנו שבידיהם הניסיון והידע והם יכולים להמליץ על שיטת הטיפול המומלצת במיוחד עבורך.

השאירי לנו פרטים ונתאם לך פגישת ייעוץ ללא התחייבות >

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך