המגזין של יפה

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב
סוף לפיגמנטציה בשפם

איך לשים סוף לפיגמנטציה בשפם, ומה גורם לה?

את בטח מכירה את זה… הקיץ מגיע, ופתאום יש לך תחושה כזאת שנוצר לך ׳שפם׳ נוסף, סוג של כתמים מעל השפה העליונה שהם לגמרי לא שיערות. אז כן, קוראים לזה תופעה של פיגמנטציה בשפם. אם גם לך זה קורה, הנה לך כל הדרכים להעלים אותה.

ישנם גורמים רבים ומגוונים התורמים לפיגמנטציה בשפם כמו גיל, חשיפה מרובה לשמש, גנטיקה, סוג עור ועוד. לתופעה הזאת קוראים בשפה המקצועית מלזמה, שזהו מצב שהעור מתכסה בכתמים כהים הנגרמים כתוצאה מייצור יתר של מלנין (פיגמנט) בתאי המלנוציטים. מלזמה נפוצה מאוד בשפה העליונה, אך היא יכולה לצוץ גם באזורים נוספים בעור הפנים כמו על האף, הלחיים והמצח.

הגורמים לפיגמנטציה בשפם ולמה זה קורה דווקא בקיץ

פיגמנטציה בשפם נפוצה מאוד, בעיקר בגילאי הפוריות של נשים ובקרב נשים בהיריון. בתקופת ההיריון, נשים רבות חושבות שזה יעבור, אבל כמעט תמיד הפיגמנטציה חוזרת לגמרי. ישנן כמה סיבות להופעת הכתמים המרגיזים והן: חשיפה לשמש, עלייה בהורמונים עקב נטילת גלולות ותרופות מסוימות וגנטיקה. פיגמנטציה בשפם נוטה להופיע דווקא בעונת הקיץ, וזאת כמובן בגלל החשיפה של עור הפנים לשמש. זו הסיבה אגב שתמיד ממליצים למרוח קרם הגנה על עור הפנים, אבל הבעיה שתמיד משום מה אנחנו מפספסות את אזור השפם, מה שמותיר אותו חשוף לשמש.

ממה כדאי להימנע כדי להפחית את הפיגמנטציה בשפם?

  • מומלץ להימנע מחשיפה ישירה לשמש ולמרוח בכל יציאה מהבית קרם הגנה.
  • ההמלצה היא למרוח קרם הגנה עם מסנן קרינה SPF40 ומעלה.
  • בחשיפה ממושכת מומלץ להימרח בכל חצי שעה ולחבוש כובע רחב שוליים.
  • מומלץ להימנע משימוש בג׳ל פנים וסבונים המכילים מרכיבים מבושמים שידועים שיוצרים רגישות בעור.
  • מומלץ להימנע מהסרת שיער בשפם עם שעווה או חוט.

חשוב לזכור שגם בגיל צעיר אם לא רואים תופעה מיידית העור זוכר והפיגמנטציה תצא בגיל מאוחר יותר.

הטיפולים והתכשירים היעילים להעלמת פיגמנטציה בשפם

תכשירים להעלמת פיגמנטציה בשפם

ישנן חומצות ייעודיות שתפקידן לעכב את ייצור המלנין הגורם לפיגמנטציה. ניתן להשתמש גם בתכשירים מיוחדים להבהרת כתמי פיגמנטציה המטפלים בשכבות העמוקות של העור ודוחים את חזרת הכתמים.

תכשירי הבהרה

ישנם תכשירי הבהרה כמו מקלפים ומדכאי מלנין, מסייעים לפירוק כתמי פיגמנטציה ומניעת היווצרות הכתמים. חומרי הבהרה מרוכזים אלו חודרים לשכבות העמוקות של העור ומקנים תוצאות מעולות להעלמת כתמי פיגמנטציה בשפם, מה שגורם למראה של גוון אחיד.

הסרת כתמים ב-IPL

IPL היא קרן הדומה ללייזר שאנחנו מכירות, אך אורך הגל והעוצמה שלה שונה. האנרגיה של קרן האור מועברת באמצעות מכשיר המתביית על הפיגמנט, מכהה את המלנין ובכך גורמת לכתם 'לצוף' ולפרק אותו. לאחר הטיפול ב- IPL, הכתם יהפוך לכהה יותר, לגלד, ינשור לאחר מספר ימים והעור יתחדש.

הכירי את שיטת YMAX

הסרת שיער בשעווה או בחוט באזורי הפנים והשפם בפרט, תורמת להופעת פיגמנטציה, כיוון שהם פוגעים בעור ומייצרים מלנין שזהו תא המפריש צבען בגוון חום-שחור המופרש מתאים באפידרמיס הקרויים מלנוציטים.

כדאי לך לשקול הסרת שיער בשיטת YMAX שאינה פוגעת בעור, ולכן העור אינו מייצר את הפיגמנט הכהה. שיטה זו מתאימה לטיפול בשיעור יתר בפנים ובגוף, בכל דרגה – משיעור קל ועד קשה, ומבוססת על קליטת פיגמנט השערה על גבי העור, ועל כן היא מתאימה למקרים שבהם שיער הפנים כהה מגוון העור ויוצר גם הוא שכבת כהות נראית לעין ומדמה כהות פיגמנטרית.

רוצה לשמוע עוד על טיפולי פיגמנטציה בשפם ברשת הקליניקות ביוטי-טק של יפה מקסימוב? השאירי כאן פרטים

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים

,Hi you

כיף לנו שאת מצטרפת לרשימת התפוצה שלנו

השאירי לנו את כתובת הדוא״ל שלך