המדריך להסרת שיער

כל מה שרצית לדעת על הסרת שיער בפנים

מה גורם לשיעור יתר בפנים, מהן שיטות להסרת שיער והדרכים שבהן היה נהוג להסיר את שיער הפנים לאורך ההיסטוריה, איזו שיטה טובה יותר, מה הוביל את יפה מקסימוב לפתח את שיטת YMAX ואיך הפכה לדמות המובילה את תחום הסרת השיער בפנים בישראל? המדריך המלא להסרת שיער לפנייך.

המדריך להסרת שיער
השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

ביום בהיר אחד הבחנת בשערות סוררות על פנייך? או שאולי הן כבר שם כמה זמן ופשוט העדפת להתעלם מהן בתקווה שהן ייעלמו כפי שבאו? ראשית – הסיכוי שהתופעה 'תסתדר מעצמה' הוא אפסי, ושנית, דעי שאת לגמרי לא לבד. שיעור יתר בפנים היא בעיה נפוצה למדי שמופיעה בממוצע אצל בין חמישה לעשרה אחוזים מאוכלוסיית הנשים, כלומר מאות אלפי נשים רק בישראל.

שיעור יתר מוגדר כשיער הצומח באזורים שאינם אופייניים לצמיחת שיער אצל נשים, כמו אזור הסנטר והשפם, אך גם באזורים שונים בגוף כמו בית החזה, הפטמות והכתפיים. הגורם לצמיחת השיער באזורים אלו הם האנדרוגנים, קבוצת הורמונים גבריים שבעיקרם הטסטוסטרון. מה גורם לעליה בהורמונים הללו ולשיער היתר? הכירי את הסיבות העיקריות:

מוצא וגנטיקה

שיעור יתר הוא בראש ובראשונה תופעה גנטית, כלומר אם את מתמודדת עם התופעה, סביר להניח שגם אימא שלך וסבתא שלך סבלו משיעור יתר ברמה כזו או אחרת. השכיחות של שיעור יתר משתנה על פי המוצא האתני ונשים בעלות עור כהה שמוצאן ים תיכוני הן אלו הסובלות משיעור יתר המשמעותי ביותר בפנים ובגוף. זו הסיבה כי התופעה שכיחה במיוחד אצלנו בארץ.

תזונה ותרופות

שימוש בתרופות שונות, לרבות סטרואידים, יכולות להשפיע פעמים רבות על האיזון ההורמונלי בגוף ובכך להביא לשיעור יתר. דבר נוסף המשפיע על צמיחת השיער בפנים הוא התזונה שלנו. גם כאשר אנו מקפידות על תזונה בריאה מאוד, אם היא עתירה ברכיבים המכילים הורמונים (לפעמים גם ירקות!) היא יכולה בסופו של דבר להביא לשיעור יתר.

היסטוריה טיפולית

לעיתים הסיבה קשורה לשיטות להסרת שיער מהפנים שבהם התנסית עד היום. שיער הפנים שונה באופן מהותי משיער הגוף, אם בצפיפות, בכיוון הצמיחה, בעובי השערה וכיוצא בזה, אך בשיטות רבות מתייחסים אליו באותו אופן. טיפול לא נכון בשיער הפנים בשיטות אלו, כמו גילוח, לייזר וכיוצא בזה (כפי שתכף נראה בהמשך המדריך) יכול לא אחת רק להגביר את התופעה ולהביא לצמיחה צפופה יותר ועבה יותר.

התבגרות מוקדמת

במחקרים שונים נמצא קשר בין שיעור מיני מוקדם, דהיינו שיער שמופיע באזור אברי המין לפני גיל שמונה, והופעת יתר של הורמונים אנדרוגנים הגורמים לשיעור יתר בפנים, תופעה זו מסבירה התבגרות מינית וגם עלולה לחזות תופעה עתידית של שיעור יתר.

תסמונת השחלות הפוליציסטיות

תסמונת השחלות הפוליציסטיות היא התסמונת ההורמונלית הנפוצה ביותר בקרב נשים בעולם כולו, אך לא רבות מודעות כלל לקיומה. בתסמונת השחלות הפוליציסטיות עודף של הורמונים גבריים, ובעיקר טסטוסטרון, מעורר את זקיקי השיער לצמיחה מהירה יותר, צפופה יותר וכהה יותר. שיעור יתר הוא רק אחד מהתסמינים שעלולים להופיע בשל התסמונת ויש לה עוד השלכות רבות על חייה האישה הסובלת מהתסמונת. אצל נשים רבות הסובלות מהתסמונת תופיע וסת רק 3 או 4 פעמים בשנה, זאת משום שיש לה השפעה על הביוץ; ריבוי הזקיקים בשחלות מאט את שחרור הביציות. מכאן שפעמים רבות נשים אלו יתקשו להרות, אך לא בהכרח. לתסמונת השחלות הפוליציסטיות גם השפעה מטבולית המתבטאת בסיכון גבוה יותר לסוכרת, ליתר לחץ דם וסיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב. כמחצית מהנשים שסובלות מהתסמונות נמצאות במצב של משקל עודף ובעיקר מצבורי שומן בטני. מלבד שיעור היתר, תופעה אסתטית נוספת המתבטאת אצל נשים הסובלות מהתסמונת היא אקנה, התפשטות של פצעונים על הפנים ובאזורים אחרים בגוף, בעיקר בגיל ההתבגרות, אך לא רק.

מקליאופטרה ועד היום

בשיעור היתר המבוסס על מרכיבים גנטיים- הורמונליים ניתן לטפל באמצעות תרופות הנוגדות את ההורמון הגברי, אך חשוב לשלב את הטיפול בטיפול קוסמטי חיצוני. שיטות שונות להסרת שיער מהפנים התקיימו עוד מראשית ההיסטוריה, כך למשל במצרים העתיקה נהגו להסיר שיער באמצעות סוכר, שיטה שגם בעת המודרנית עושה קאמבק אחת לכמה שנים. שיטה זו למעשה שייכת לקטגוריה ששלטה ברוב שנות ההיסטוריה – מריטת שיער, והשיטות להסרת שיער הנפוצות ביותר הן מריטה בשעווה, בפינצטה ובחוט.

שעווה עשויה מרכיבים שונים כמו דבש או שרף, היא מוצמדת לעור באמצעות פיסות בד או נייר, מתמצקת על העור ולוכדת את השיער העודף. משיכה של השעווה באמצעות פיסת הבד נגד כיוון צמיחת השיער תולשת את השערה בד"כ, משורשה אך כמובן ישנה חזרתיות של השערה והפתרון הוא זמני בלבד; נשים מסוימות מפתחות אלרגיה למרכיבי השעווה מה שלעיתים גורם גם להופעת פצעונים. מריטת שיער בפינצטה מיועדת לטיפול בשערות סוררות באזורים קטנים אך טיפול לא נכון עלול להביא לגירוי העור, הצמחה של שיערות נוספות ולזיהומים בקטריאליים מקומיים. הסרת שיער בחוט מתבצעת בטכניקה מיוחדת שבה השערה נלכדת בלולאה שנוצרת בחוט ותולשת אותה. כאשר הסרת שיער בחוט לא מתבצעת על ידי אשת מקצוע השערה עלולה להיקרע ולא להתלש מהשורש, מה שעלול דווקא להגביר את צמיחת השיער.

הבעיה בכל אחת משיטות המריטה היא שכדי למרוט את השיער יש להמתין עד שתהיה צמיחה מספקת, כדי שאפשר יהיה לתפוס את השערות. שיטות להסרת שיער אלו גורם לא אחת גם לצמיחה לא אחידה של השיער, וכך כדי להגיע לתוצאה חלקה צריך לחזור על המריטה לעיתים קרובות יותר. מלבד זאת, בכל אחת מהשיטות האלו יש צורך בחיטוי יעיל של כלי המריטה ובידיים מקצועיות מאוד כדי למנוע התפתחות של זיהומים ודלקות.

אפילציה

האפילציה היא שיטה די ותיקה להסרת שיער שהומצאה כבר בסוף המאה ה־19. באפילציה מחט חשמלית נצמדת לשורש של השיער וצורבת אותו, ולאחר מכן השערה נמשכת החוצה בפינצטה. בשיטה זו נוצר גלד על פני העור היכן שהייתה השערה שיעלם לאחר כמה ימים. טיפול באפילציה לכל אזור הפנים עלולה להמשך זמן רב ולדרוש מספר גבוה של טיפולים, ומי שרגישה לכאב עלולה לחוות את הטיפול כלא נעים במיוחד. אפילציה כיום מומלצת לבעלות שיער לבן, ג'ינג'י או בלונדיני בלבד, ומהסיבר הפשוטה שעבור נשים עם שיער בעל גוון חום עד שחור, יש פתרונות אפקטיביים, פחות כואבים ועם תוצאות מהירות יותר. בכל מקרה, כיוון שטיפול באפילציה דורש מיומנות גבוהה, אשר בלעדיה יכולות להישאר צלקות וזיהומים בקטריאליים מקומיים, מומלץ מאוד לפנות לקוסמטיקאית מנוסה בשיטה זו ולוודא שיש לה המלצות טובות.

לייזר

שימוש בקרן לייזר להסרת שיער נכנסה לעולם כבר לפני כמה עשורים. בשיטה זו קרן לייזר פוגעת בפיגמנט של זקיק השערה ומעכבת את צמיחתה. הניסיון מראה כי הטיפול בטכנולוגיה זו, שהתקדמה בשנים האחרונות באופן משמעותי, נחשבת למובילה מבין שיטות להסרת שיער, נחשבת לשיטה יעילה מאוד להסרת שיער גוף, אך היא פחות מתאימה לטיפול בפנים. הלייזר, החודר לעומק שכבת העור עלול דווקא לעודד התעוררות של זקיקים רדומים. הטיפול עצמו דורש גילוח של השיער לפני כל טיפול, פעולה הגורמת לרתיעה בקרב המטופלות ולא בכדי. פנו אלינו מטופלות רבות שחשו כי טיפול בלייזר בשילוב גילוח גרם להן לתופעה של הצמחה ועיבוי של השיערות, גם במיקומים שלא היו להן לפני. זאת ועוד, הסרת שיער בלייזר לא תסייע במקרה של שיער פלומתי המאפיין את שיער הפנים, וכן היא עלולה לגרום לאדמומיות וגירוי בעור הפנים העדין.

IPL

טכנולוגיית IPL הופיעה פחות או יותר עם שיטת הלייזר, ובדומה לה גם IPL פועלת באמצעות קרני אור. אך בעוד שבלייזר מדובר בקרן אור ישירה וממוקדת, שיטת YMAX המבוססת על טכנולוגיית IPL פועלת באמצעות ספקטרום רחב של קרני אור העוברים דרך ידית המכשיר ונקלטים על ידי פיגמנט השערות. אנרגיית האור מומרת לאנרגיית חום שצורבת את השערה עד לשורשה ומנתקת אותה מנים הדם שמזין אותה. כיוון שבשיטה זו מדובר במאות גלי אור באורכים שונים, אפשר להתאים את הטיפול על פי סוג השיער והעור, והיא מתאימה לכל גווני העור, כמו גם עור כהה ושזוף, אך אינה מתאימה לבעלות שיער בלונדיני, ג'ינג'י או לבן. בשיטה זו קרני האור ממיסות את השער עד לגובה של פני העור ולצד זאת גם מונעות צמיחה מחודשת, וכל זאת בלי לגרום לפגיעה בסביבה של השערה.

המהפכה של YMAX

לאורך 30 שנותיי בתחום הקוסמטיקה תמיד הוביל אותי הרצון לספק ללקוחותיי את הפתרונות הטכנולוגיים היעילים ביותר. מה שגרם לי לפתח את שיטת YMAX הגיע מהמקום הקרוב אלי ביותר. בתי היקרה סובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, תסמונת נפוצה למדי שקיימת אצל כחמישית מהנשים בעולם ואחת מתופעות הלוואי שלה היא שיעור יתר בפנים. אחרי שניסתה עוד ועוד שיטות להסרת שיער פנים כמו לייזר, אינפרא אדום ואפילו שעווה שגרמה לה לאקנה, ואחרי שכבר הרגישה אבודה, הגעתי למסקנה כי השיטות הקיימות בעולמות האסתטיקה והמכשור הקיים לא נותנים מענה לשיעור הורמונלי. החלטתי לקחת את העניינים לידיים, פיתחתי שיטה המתאימה לפרמטרים הייחודים של שיער הפנים, לאט לאט שכללתי את השיטה, התאמתי את מספר הטיפולים לכזה שמתאים לשיער הורמונלי וכך הגעתי לשיטת YMAX , היום היא השיטה היחידה בישראל ובעולם המצליחה להיפטר משיער הפנים בבטיחות וביעילות.

YMAX מבוססת על טכנולוגיית גלי אור הממיסים את השערה עד לגובה פני העור. השערה מוליכה את החום אל הזקיק שמנתק אותה מנים הדם ובכך נמנעת צמיחה חוזרת. העיקרון החשוב בשיטת YMAX היא ההתאמה שלה לשיער הפנים השונה באופן מהותי משיער הגוף. לשיער הפנים צמיחה שונה, צפיפות אחרת, עובי אחר וכיוצא בזה. כמו כן לשיער שצומח על הפנים קשור ברקע הורמונלי או גנטי כזה או אחר. הבסיס להצלחת טיפולי הסרת שיער מהפנים הוא הבנה של ההבדלים הללו. שיטת YMAX   מותאמת כמעט לכל סוגי השערה, למעט שיערה לבנה וג'ינג'ית, לכל הגילאים ללא כאבים וללא גילוח.

ביפה מקסימוב, ניתן מענה גם לתופעת האקנה המופיעה בעקבות תסמונת השחלות הפוליצסטיות, וכן לצלקות האקנה שיכולות להישאר לאחר מכן על הפנים. הטיפול המגוון כולל שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לטיפול באקנה ללא צורך בשימוש באנטיביוטיקה וטכנולוגיות לטשטוש הצלקות, כל זאת תוך התאמה אישית לכל מטופלת ומטופל באמצעות שיטת Y360 להענקת מענה כולל לפנים נקיות ורעננות.

להחזיר את הביטחון בעצמך

שיטת YMAX מהווה למעשה פתרון לא רק אסתטי אם כי מענה רגשי לנשים המתמודדות עם התופעה, בין שמדובר בשיעור על רקע שחלות פוליציסטיות או רקע הורמונלי אחר. שיער פנים לא אחת גורם למצוקה נפשית. עצם העיסוק בתופעה, הניסיונות להסתירה והמחשבות הטורדניות האם אחרים מבחינים בשיער הפנים או לא עלול לגרום לקושי נפשי רב. שיטת YMAX מאפשרת לכל אותן בנות לחיות חיים נטולי דאגות. אם בתחילת הדרך נשים עוד התביישו לפנות אלינו ובכלל להעלות את הבעיה, היום מגיעות אלינו לקליניקות מאות מטופלות מגילאי 16 ומעלה בכל יום (יש גם צעירות יותר), במצבים קלים עד קשים מאוד, ובזכות השיטה החדשנית אנחנו מעניקות להן את הטיפול הטוב ביותר להסרת שיער בפנים המחזיר להן את הביטחון, מעלה את דימוי הגוף ומעניק להן את היכולת לאהוב את עצמן ולחוש גאות ושלמות בכל מבט בראי.

שיער בפנים היא תופעה שאפשר לטפל בה, זה הזמן להשאיר את המבוכה מאחור ולהגיע לאחת מהקליניקות שלנו לטיפול YMAX . השאירי פרטים ואנו ניצור איתך קשר בהקדם!

Watch the difference

גלרית וידיאו

השאירי פרטים ונדבר ממש בקרוב

המגזין וחדשות אחרונות

טיפול באקנה, אחת ולתמיד

טיפול באקנה, אחת ולתמיד

היום כבר כולנו יודעים ויודעות: אקנה מתחיל בדרך כלל בגיל ההתבגרות, אבל התופעה העקשנית לא נעלמת כשהנעורים חולפים. הסיבות לכך נעוצות בכך שאקנה היא דלקת

קראו עוד >>>

לשיחת WhatsApp
השאירו פרטים